|

دستگیری یک زن مرتبط با سقوط هواپیما چاپه‌کوئنزه

دستگیری یک زن مرتبط با سقوط هواپیما چاپه‌کوئنزه

پنج سال پس از تراژدی سقوط هواپیمای تیم فوتبال چاپه‌کوئنزه، یک شهروند بولیویایی توسط پلیس برزیل دستگیر شد.

۲۸ نوامبر سال ۲۰۱۶ در تاریخ فوتبال جهان به روز سیاه معروف شد، روزی که پرواز نماینده برزیل در فینال کوپا آمریکا بعد از پرواز از این کشور دیگر در زمین ننشست تا شب و روز سیاهی برای طرفداران و اعضای خانواده این کاروان رقم بزند. پروازی نافرجام به کلمبیا که تنها یک بازمانده برجا گذاشت آن هم دروازه بانی که یکی از پاهای خود را در این سانحه از دست داد.

سه شنبه ۲۸ نوامبر ۲۰۱۶ اعضای تیم چاپه کوئنزه در حالی به مدلین کلمبیا پرواز می‌کردند که پیش از رسیدن به مقصد، هواپیمای آن‌ها در کلمبیا سقوط کرد تا ۷۲ مسافر و ۹ خدمه این پرواز دچار سانحه شوند. اتفاقی تلخ که تنها یک زنده برجای گذاشت و مابقی مسافران به کام مرگ کشیده شدند. دلایل زیادی پیرامون دلایل رخ دادن این سانحه منتشر شد اما مهمترین دلیل سقوط هواپیما، به اتمام  سوخت برمی‌گشت که این موضوع خشم مردم و هواداران چاپه‌کوئنزه را برانگیخت و پلیس نیز تحقیقات خود را در این رابطه و یافتن مقصران احتمالی آغاز کرد گرچه با گذشت چند سال هنوز خبر دقیقی از مسببین این اتفاق به بیرون درز نکرده است.

پیدا شدن جعبه سیاه هواپیما موید آن بود که مهندس پرواز بارها از به پایان رسیدن سوخت خبر داده اما برج مراقبت اعلام کرده که ترافیک هوایی شدیدی وجود دارد و یک هواپیمای دیگر نیز به علت مشکلات مکانیکی از مسیر خود منحرف شده و به علت اینکه این هواپیما زودتر شرایط بحرانی خود را به اطلاع برج مراقبت رسانده است، به هواپیمای حامل بازیکنان تقدم دارد. خلبان مستاصل و ناامید، در آخرین لحظات از به پایان رسیدن کامل سوخت پرده برداشته و چند دقیقه بعد از آن و با قطع شدن ارتباط، هواپیما چند حرکت مارپیچ در هوا داشته و بعد از آن سقوط کرد.

تقریباً پنج سال پس از این فاجعه هوایی، یک زن توسط پلیس دستگیر شده و متهم است که به طرز متقلبانه‌ای، حداقل الزامات و تدابیر را برای تایید پرواز هواپیما رعایت نکرده است.

پلیس فدرال برزیل روز پنجشنبه سلیا کاستدو موناستریو یک شهروند بولیویایی که در این پرونده مورد تحقیق قرار گرفته بود را در شهر کورومبا، شهری هم‌مرز با بولیوی واقع در ایالت ماتو گروسو دو سول دستگیر کرد.

این زن مسئول تجزیه و تحلیل و تایید پرواز هواپیمایی بود که چاپکوئنزه را به کلمبیا می‌برد. باید دید پلیس برزیل در این مورد چه اظهار نظری خواهد داشت و اینکه چه زمانی برای دادگاهی شدن سلیا کاستدو اعلام خواهد شد.

منبع: ایمنا

ارسال نظر