|

همزمان با سفر رئیس جمهور به اردبیل صورت می‌گیرد

افتتاح سه پروژه فرودگاهی به ارزش 910 میلیارد ریال

افتتاح سه پروژه فرودگاهی به ارزش 910 میلیارد ریال

همزمان با سفر رئیس جمهور به استان اردبیل، پروژه های فاز اول بهسازی باند 33-15، ترمینال شماره یک و پاویون فرودگاه اردبیل افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

 فخرالدین هاشمی مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل گفت: ترمینال جدید(یک) فرودگاه اردبیل به مساحت 8100 مترمربع با هزینه یی بالغ بر 600 میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران احداث شده است که گنجایش پذیرش همزمان سه پرواز را داراست.

وی همچنین در خصوص پروژه بهسازی سطوح پروازی این فرودگاه گفت: این پروژه نیز شامل بهسازی باند اصلی(زیرسازی و چهار لایه آسفالت)، تاکسی وی و اپرون است که بالغ بر 300 میلیارد ریال هزینه در برداشته که فاز نخست آن همزمان با حضور رئیس جمهور محترم افتتاح می‌شود.

به گفته هاشمی با اتمام پروژه بهسازی باند ۳۳-۱۵ این فرودگاه قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای بزرگ از قبیلA300-A340و بوئینگ777 را داشته و نسبت به اخذ گواهینامه بین المللی فرودگاهی آن اقدام خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه اردبیل دیگر پروژه این فرودگاه را افتتاح پایون عنوان کرد که با اعتبار 10 میلیارد ریال بهسازی شده و با حضور رئیس جمهور بهره برداری می‌شود.

 

منبع: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران

ارسال نظر