|

عملیات توسعه اپرون فرودگاه اهواز آغاز می‌شود

بهره برداری ترمینال خارجی فرودگاه در سال جاری
عملیات توسعه اپرون فرودگاه اهواز آغاز می‌شود

مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان از آغاز عملیات اجرایی توسعه اپرون و تاکسیوی موازی فرودگاه اهواز در سال جاری خبر داد.

سید مهدی رزاز با اعلام این خبر عنوان کرد: فرودگاه اهواز یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های جنوب غرب کشور است که نقش عمده‌ای در انجام پروازهای داخلی و خارجی دارد. این فرودگاه تا قبل از سال ۱۳۳۹ در منطقه باغات شاه اهواز مستقر بود و شرکت ملی نفت ایران مسوولیت اداره و نگهداری آن را به عهده داشت. محدوده جامع فرودگاه اهواز بالغ‌ بر حدود 280 هکتار و دارای یک باند پروازی به طول ۳۴۰۰ متر است و اکنون این فرودگاه یکی از کم عرض ترین و پرترافیک ترین فرودگاه های کشور است و روزانه به طور میانگین 35 پرواز داخلی و خارجی از آن انجام می شود.

مدیرکل فرودگاه های خوزستان در معرفی مهمترین اقدامات انجام شده در فرودگاه اهواز طی سال 98 گفت: در این راستا می توان به نوسازی تجهیزات هندلینگ توسط شرکت ها، راه اندازی دفتر صدور روادید امور خارجه، راه اندازی سیستم پیام کوتاه و تلفن 199، افزایش چرخ دستی بار مسافر، نوسازی ناوگان تاکسیرانی، ایجاد اتاق مادر و کودک و راه اندازی شعبه ارزی اشاره کرد.

وی همچنین در معرفی مهمترین برنامه های فرودگاه اهواز در سال 99 عنوان کرد: در این راستا می توان از بهره برداری ترمینال خارجی جدید، تملک اراضی در اختیار شرکت نفت و هوانیروز، تکمیل مطالعات طرح جامع و ایرساید، آغاز عملیات اجرایی توسعه اپرون و تاکسیوی موازی، بهسازی ترمینال داخلی، تکمیل پروژه محوطه سازی و مطالعات برج و تکنیکال بلاک نام برد.

رزاز گفت: از ابتدای سال 98 تا پایان بهمن ماه دو میلیون و 354 هزار و 59 مسافر در قالب 20 هزار و 200 پرواز در فرودگاه اهواز جابه جا شده اند.

منبع: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران

ارسال نظر