|

مدیرکل فرودگاه های مازندران:

لغو پروازهای فرودگاه های نوشهر و رامسر تا 11 اردیبهشت

کاهش ۸۰ درصدی پروازهای فرودگاه های مازندران
لغو پروازهای فرودگاه های نوشهر و رامسر تا 11 اردیبهشت

مدیرکل فرودگاه های مازندران با اشاره به کاهش 80 درصدی پرواز و اعزام و پذیرش مسافر از لغو پروازهای فرودگاه های نوشهر و رامسر تا ۱۱ اردیبهشت با تصمیم شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی خبر داد.

 سعداله وطن خواه با اعلام این خبر عنوان کرد: این اقدام به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا صورت گرفته و با این حال هر دو فرودگاه رامسر و نوشهر عملیاتی است و آمادگی انجام پرواز را دارد.

وطن خواه با اشاره به اینکه کرونا تمام ارکان کشور از جمله حمل و نقل هوایی را متاثر کرده است،  گفت: فرودگاه های مازندران 80 درصد کاهش پرواز و جابهجایی مسافر داشته است و این موضوع در تامین منابع جاری و عملیاتی فرودگاه ها تاثیر منفی خواهد داشت.

مدیرکل فرودگاه های مازندران افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، فرودگاه های استان اقدامات پیشگیرانه را انجام داده اند و برای حفظ سلامت کارکنان و مسافران تلاش کرده اند.

وطن خواه به تامین تجهیزات استریل سازی اماکن و ترمینال ها و محیط های عملیاتی و اداری و اجرای عملیات میکروب زدایی طبق برنامه مدون و به تناوب اشاره کرد و گفت: روزانه محیط های فرودگاهی توسط عوامل خدمات فرودگاهی استریل می شود و دستورالعمل های لازم برای حفاظت از مسافران و ضدعفونی کابین هواپیما توسط شرکت های هواپیمایی صادر شده و بر اساس آن اقدامات لازم انجام می شود.

مدیرکل فرودگاه های مازندران ضمن تشکر از مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و سازمان هلال احمر استان عنوان کرد: مسافران با رعایت موازین بهداشتی و بدون هیچ مشکلی در مبادی هوایی کشور مسافرت کرده اند و پایش های لازم انجام شده است.

وی به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در اماکن و ترمینال ها اشاره کرد و گفت: با نصب بنر و پلاکارد در مبادی مربوط ضمن اطلاع رسانی و آگاهی بخشی با ایجاد علایم بصری به ترویج فرهنگ فاصله گذاری و رعایت فاصله اطمینان در راستای کاهش انتقال ویروس اقدام شده است.

وطن خواه به مدیریت کارکنان با استفاده از ساختار دورکاری اشاره کرد و افزود: ضمن حفظ سطح کامل ایمنی و استانداردهای عملیاتی فرودگاه، کارکنان با حداقل تعداد در محیط کار حاضر می شوند و در عین حال خدمات لازم و کامل به مسافران ارایه می شود.

وی با بیان اینکه پروازهای مسیرساری – عسلویه – ساری از 24 فروردین99 پس از وقفه چهار هفته ای از سرگرفته شده است،  گفت: امیدواریم با تدبیر مسوولان کشوری و استانی ضمن رعایت موازین بهداشتی و حفظ سلامت مسافران روند انجام پروازها به تدریج به روال گذشته بازگردد و خدمات هوایی مورد نیاز را در حوزه حمل و نقل تامین کنیم.

منبع: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران

ارسال نظر