|

مدیرکل فرودگاه‎های فارس عنوان کرد:

امکان انجام پرواز خارجی براساس پروتکل‌ها

تقلیل پروازها به یک چهارم
امکان انجام پرواز خارجی براساس پروتکل‌ها

مدیرکل فرودگاه‎های فارس با اشاره به اینکه عمل به پروتکل‌های بهداشتی ویژه پروازهای داخلی و خارجی، با دقت رصد می‌شود، خاطرنشان کرد که انجام پروازهای ورودی خارجی تحت پروتکل‌های خاص وزارت امور خارجه، امکان پذیر است.

رضا بدیعی‌فرد، با تاکید بر اینکه بعد از شیوع کروناویروس، پروازهای خارجی فرودگاه‌های استان فارس، لغو شده است، گفت: پروازهای ورودی از سایر کشورها به فرودگاه‌های فارس صرفا با هماهنگی وزارت امور خارجه و با هدف انتقال هموطنان ایرانی انجام می‌شود.

بدیعی‌فرد ادامه داد: براساس پروتکل‌های بهداشتی مصوب سازمان هواپیمایی کشوری، همه مسافران ملزم به تکمیل پرسشنامه‌هایی هستند که زمان پرواز در اختیار آنان قرار می‌گیرد و باید به سئوالات مطرح شده در خصوص سوابق سلامتی خود پاسخ دهند.

او ادامه داد: در بدو ورود مسافران به فرودگاه، پرسشنامه‌های مذکور در اختیار پرسنل قرنطینه قرار گرفته و با انجام تب سنجی و تست کرونا به صورت موردی، مسافران از فرودگاه ترخیص می‌شوند.

مدیرکل فرودگاه‌های فارس به رعایت فاصله گذاری اجتماعی زمان نشستن مسافر در هواپیما هم اشاره و خاطرنشان کرد: در پروازها نیز پروتکل‌های موجود با تاکید بر استفاده از ماسک، دستکش و رعایت مسائل بهداشت فردی در طول پرواز رعایت می‌شود.‌ اقلام بهداشتی از طرف شرکت‌های هواپیمایی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

بدیعی‌فرد همچنین اضافه کرد: خوشبختانه با اجرای پروتکل‌های بهداشتی تاکنون هیچگونه مورد مشکوکی از ابتلا به ویروس کرونا در فرودگاه شیراز مشاهده نشده است.

مدیرکل فرودگاه‎های فارس ادامه داد: علاوه بر نظارت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فرودگاه‌های فارس، این اداره کل و شرکت‌های مختلف هواپیمایی نیز بر این روند نظارت دارند.

بدیعی‌فرد جمع آوری چرخ دستی‎های اضافه، قطع آب سردکن، تعطیلی اتاق سیگار، کافی شاپ، رستوران و ...را از دیگر مواردی عنوان کرد که از زمان شیوع کرونا تاکنون در این فرودگاه اجرایی شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های فارس همچنین با بیان اینکه تعداد پروازهای استان فارس به یک چهارم تقلیل پیدا کرده است، یادآور شد: در فروردین ماه سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل کل پروازها، مسافران و بار به ترتیب با کاهش۷۰.۷۹ و ۸۳ درصدی مواجه شده است.

ارسال نظر