|

در بحران کرونا هیچ یک از فرودگاههای کشور از حالت عملیاتی خارج نشد

در بحران کرونا هیچ یک از فرودگاههای کشور از حالت عملیاتی خارج نشد

غلامرضا رستمیان مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در مراسم معرفی سرپرست این فرودگاه از مجهز بودن فرودگاه گیلان به سیستم های کمک ناوبری و رادیویی در سطح بسیار عالی خبر داد.

 غلامرضا رستمیان امروز چهارم شهریور ماه در جلسه تکریم مدیرکل پیشین فرودگاه گیلان در رشت با تاکید بر اینکه 70 درصد درآمدهای فرودگاه های کشور در 6 ماهه اول سال جاری کاهش داشته است، در بحران کرونا حتی یک فرودگاه کشور از حالت عملیاتی خارج نشد.

وی با بیان اینکه این کاهش درآمد، رقم بالایی است، افزود: با توجه به شرایطی که پیش آمد و مشکلاتی که در سطح کشور و جهان بدلیل کرونا بروز یافت با همت شرکت فرودگاه ها سعی شد تا ضمن آمادگی و اجرای دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا کمتر آسیب ببینیم و امیداوریم این دوران تا رسیدن به حالت پایدار سریعتر طی شود.

رستمیان، رشد و توسعه فرودگاه رشت را در سال های اخیر از نظر سیستم های ناوبری و رادیویی در سطح بسیار عالی توصیف کرد و افزود: فرودگاه یکی از زیرساخت های توسعه پایدار هر استان و یکی از معیارهای برنامه ریزی سرمایه دارها برای سرمایه گذاری در آن محسوب می شود.

همچنین غلامرضا کریم آقایی مدیرکل پیشین فرودگاه گیلان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از همه عواملی که وی را در راستای توسعه و پیشرفت فرودگاه گیلان یاریگر بودند، گفت: همه عملکرد چهارساله اینجانب در راستای تعامل عوامل استان و کشور صورت گرفته است.

 

وی خرید ۱۰ هکتار زمین طرح توسعه فرودگاه سردار جنگل رشت مطابق طرح جامع مصوب، آغاز و به بهره برداری رساندن پروژه ۱۷ هزار مترمربعی محوطه سازی این فرودگاه، ساخت و بهره برداری از مخزن بتنی ۵۰۰ مترمکعبی و ایستگاه پمپاژ آب شرب، آغاز و بهره برداری پروژه نصب سیستم روشنایی تقرب دقیق بطول ۹۰۰ متر، آغاز و راه اندازی پروژه احداث شبکه زهکشی و جمع آوری آبهای سطحی، بهسازی کامل و نصب دستگاه جدید سایت DVOR/DME  ونصب و راه اندازی سیستم نشان دهنده تقرب دقیق و برخی دیگر را بخشی از عملکرد این فرودگاه در چهار سال اخیر برشمرد.

در پایان این مراسم از زحمات غلامرضا کریم آقایی مدیرکل پیشین فرودگاه گیلان تقدیر و سیدمحسن میرحسینی بعنوان سرپرست فرودگاه سردار جنگل رشت معرفی شد.

گفتنی است؛ مشاور اجرایی مدیرعامل فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران به همراه مدیرکل دفتر مرکزی حراست و امنیت فرودگاهی، با حضور در فرودگاه سردار جنگل رشت از پروژه های در دست اقدام این فرودگاه بازدید کردند.

منبع: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران

ارسال نظر