|

تاکید رستمی بر تحویل هرچه سریع تر زمین های طرح توسعه فرودگاه ساری

تاکید رستمی بر تحویل هرچه سریع تر زمین های طرح توسعه فرودگاه ساری

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در بازدید از روند اجرایی تملک اراضی فرودگاه ساری تسریع در انجام فرآیند ماده ۴و۸ قانون تملک و کمک به تحویل و تخلیه سریع تر عرصه های تملک شده در راستای بهره برداری از طرح های توسعه ای فرودگاه را خواستار شد.

 همزمان با آغاز عملیات اجرایی تملک فاز دوم اراضی طرح توسعه فرودگاه ساری، علی رستمی، عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و راهبر حوزه برنامه ریزی، نظارت و اموراقتصادی به همراه حسین رفیعی، مدیر ساماندهی عرصه و اراضی فرودگاهی از روند اجرایی و فرآیند حقوقی احراز مالکیت و تملکات فرودگاه بازدید کرد.

در جریان این بازدید، سعداله وطن خواه، مدیرکل فرودگاه های مازندران، گزارش کاملی از اقدامات انجام شده وپیگیری های حقوقی و ثبتی در خصوص اجرای فاز دوم خرید و تملک اراضی و ابنیه واقع در طرح توسعه فرودگاه ارایه کرد.

ابراز خرسندی از اقدامات توسعه ای فرودگاه ساری

همچنین رستمی در دیدار با دادستان منطقه، تسریع در انجام فرآیند ماده ۴ و ۸ قانون تملک و کمک به تحویل و تخلیه سریع تر عرصه های تملک شده را در راستای بهره برداری از طرح های توسعه ای فرودگاه ساری خواستار شد.

دادستان شهرستان میاندرود نیز ضمن ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده در راستای توسعه فرودگاه مرکز ساری از حمایت های مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و تلاش های مدیرکل فرودگاه های استان در جهت توسعه و آبادانی و اجرای طرح های زیرساختی فرودگاه قدردانی و اظهارامیدواری کرد که در آینده نه چندان دور شاهد به ثمر نشستن تلاش های مسوولان فرودگاهی در جهت توسعه حمل و نقل هوایی استان باشیم.

اختصاص اعتبار 180 میلیارد تومانی به فرودگاه های مازندران

همچنین رستمی در دیدار با استاندار مازندران ضمن قدردانی از حمایت های استانداری در تحقق اهداف فرودگاهی و توسعه صنعت حمل و نقل هوایی استان، گزارشی از اقدامات انجام شده در فرودگاه های استان طی سال های اخیر ارایه کرد و گفت: طی سه سال گذشته اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان از سوی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در فرودگاه های استان مازندران هزینه شده که قابل ملاحظه است.

وی حمایت استاندار از طرح های در دست اجرا بویژه تسریع در اجرای جاده های روستایی و بهره برداری هرچه سریع تر از سامانه کمک ناوبری جهت ارتقای سطح ایمنی پروازها را خواستار شد.

همکاری استانداری در اجرای طرح نصب ILS

 در ادامه، استاندار مازندران، ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در فرودگاه های استان، از جمله توسعه و بهره برداری از باند جدید فرودگاه رامسر، بهره برداری از پروژه توسعه اپرون فرودگاه ساری، پروژه زهکشی و طرح فاضلاب و تصفیه خانه مرکزی، حصار بتنی پیرامونی فرودگاه ساری، توسعه ترمینال فرودگاه نوشهر، تملک بیش از ۳۰ هکتار اراضی و ابنیه در فرودگاه ساری و خرید و نصب سامانه کمک ناوبری ILS در فرودگاه ساری، از حمایت های مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و اهتمام مدیرکل فرودگاه های استان در پیگیری و اجرای طرح ها و پروژه های فرودگاهی و توسعه پروازها قدردانی و از اداره کل فرودگاه های مازندران به عنوان یکی از دستگاه های موفق و پیشرو در مسیر تعالی و توسعه استان یاد کرد.

وی آمادگی استانداری را در جهت هرگونه همکاری در خصوص توسعه فرودگاه های استان اعلام و دستورهای لازم را در راستای برطرف کردن موانع نصب و بهره برداری از سامانه کمک ناوبری صادر کرد.

استاندار مازندران گفت: در روزهای آتی اقدامات لازم در جهت تسهیل در امر نصب سامانهILS انجام خواهد شد.

منبع: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران

ارسال نظر