|

شرکت فرودگاه‎ها در ارزیابی عملکرد رتبه نخست را در سطح وزارتخانه کسب کرد

شرکت فرودگاه‎ها در ارزیابی عملکرد رتبه نخست را در سطح وزارتخانه کسب کرد
معاون برنامه‎ریزی، نظارت و امور اقتصادی در روز دوم کارگاه آموزشی مشترک معاونان توسعه مدیریت و منابع،عملیات فرودگاهی و برنامه‎ریزی فرودگاه‎ها با اشاره به اهتمام شرکت و این معاونت در ارزیابی عملکرد گفت: با توجه به تلاشی که در این زمینه انجام شد توانستیم از نظر ارزیابی عملکرد در میان سازمان‎های تابعه وزارت راه و شهرسازی در سال 96، رتبه نخست را کسب کنیم.

به گزارش روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، حمیدرضا سیدی در این نشست که در روز سه‎شنبه 2 بهمن برگزار شد، گفت: اهداف راهبردی این معاونت ارتقای ایمنی، ارتقای امنیت، افزایش رضایت مسافران، توسعه اقتصادی فرودگاه‎ها، توسعه زیرساخت‎های هوانوردی و فرودگاهی، حاکمیت قانون، توسعه مدیریت علمی و منابع انسانی شرکت و ارتقای مسئولیت اجتماعی و محیط زیست است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط پیش روی اقتصادی موضوع تخصیص اعتبارات بیش از پیش تحت نظارت سازمان‎های نظارتی خواهد بود، گفت: در سال 98 برای اختصاص اعتبار به فرودگاه‎ها بر اساس اولویت و ضرورت‎های لازم اقدام خواهیم کرد.

سیدی با اشاره به ابلاغ ساختار جدید شرکت و تحولاتی که در این معاونت به وجود آمده است، گفت: اکنون دفتر تشکیلات و برنامه و بودجه به اداره کلی با سه معاونت تشکیلات، برنامه و بودجه تبدیل شده است و اموربین‎الملل نیز در ذیل دفتر برنامه‎ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه برنامه‎ریزی راهبردی سه محور تدوین برنامه، اجرا و نظارت لازمه کار است، گفت: با پرداختن به موضوع نظارت و ارزیابی عملکرد توانستیم رتبه اول را در وزارتخانه کسب کنیم و این حیثیت شرکت را بالا برد.

معاون برنامه‎ریزی، نظارت و امور اقتصادی با اشاره به فعالیت‎های دفتر بازرگانی و سرمایه‎گذاری و موضوع واگذاری امکان فرودگاهی گفت: نظامنامه واگذاری اماکن که در این دفتر تدوین شده است اندک اندک در حال تبدیل شدن به یک عرف و مقررات در فرودگاه‎ها است.

حمیدرضا سیدی در مورد اسناد مالکیت فرودگاه‎ها گفت: تاکنون اسناد مالکیت یک سوم فرودگاه‎های کشور را دریافت کرده‎ایم و درخواست می کنم باقی فرودگاه‎ها نیز برای دریافت اسناد مالکیت خود با جدیت اقدام کنند.

در ادامه این نشست مدیرکل تشکیلات و برنامه و بودجه، با اشاره به تدوین و ابلاغ ساختار جدید شرکت گفت: اکنون ساختار ستادی شرکت ابلاغ شده است که شامل 21 واحد می‎شود که 25 درصد آن واحدهای عمومی هستند که معمولا دستخوش تغییرات می‎شوند و امکان تصمیم‎گیری برای آنها وجود خواهد داشت.

محمدمهدی یزدانی افزود: اما هنوز ساختار فرودگاه‎ها تدوین نشده‎اند و برای این کار نیز باید بر اساس شاخص‎های سازمان امور اداری و استخدامی و همکاری فرودگاه‎ها اقدامات لازم را انجام دهیم و ساختار هر فرودگاه را تدوین کنیم.

مدیرکل دفتر بازرگانی و سرمایه‎گذاری نیز در ادامه در مورد فعالیت‎های این دفتر گفت: در این رابطه چهار شاخص را بیان می‎کنم اول موضوع نظامنامه واگذاری اماکن در فرودگاه‎هاست که با وجودی که نیاز به اصلاحاتی دارد، کار بزرگی است که انجام شده است و می‎تواند یک منبع مناسب برای انجام روند واگذاری از ابتدا تا انتها و مسائل حقوقی مربوط به آن باشد. در این نظامنامه فرودگاه‎ها طبقه‎بندی شده‎اند و بر اساس شاخص‎های ارائه شده نحوه قیمت‎گذاری امکان مشخص شده‎است.

رسول پوست‎فروشان ادامه داد: موضوع دیگر تشکیل هیئت تشخیص است که در طول سال‎های 95 تا امسال جلسات متعددی برگزار شده است و سعی کرده‎ایم تمام نظرات و موارد در آن مطرح شود تا همه واگذاری‎ها و فراخوان‎ها در چارچوب قانون و مقررات و یک ساختار مشخص انجام شود. همچنین به منظور تجمیع اطلاعات مربوط به فروش کالاها، قیمت آنها و نحوه تقسیم درصدهای حاصل از فروش سیستم فروش را در اصفهان راه‎اندازی کرده‎ایم که با موفقیت همراه بوده و به طور همزمان اطلاعات خرید و تقسیم درصد ذی‎نفعان انجام می‎شود. این سامانه در فرودگاه مشهد نیز در حال راه‎اندازی است و فرودگاه به فرودگاه پیش خواهیم رفت.

وی موضوع چهارم را راه‎اندازی سامانه محاسبه پروازهای عبوری و عوارض فرودگاهی عنوان کرد که به محاسبه دقیق درآمدها و عوارض کمک زیادی می‎کند.

در ادامه مدیرکل دفتر برنامه‎ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد، گفت: اکنون در بحث اموربین‎الملل در بیشتر مواقع علاوه بر برگزاری مدیریت پروژه مربوطه نیز به ما سپرده می شود و با توجه به فعالیت‎هایی که داشتیم اکنون با ACI ارتباط خوبی داریم و برای اولین بار در تاریخ شرکت یک ایرانی به عنوان عضو هیئت مدیره دفتر منطقه آسیا-پاسیفیک انتخاب شده است و با دفتر فنی ایکائو نیز ارتباطات موثری داریم.

مجید معصومیان با بیان اینکه در حوزه این دفتر دو موضوع مهم مدیریت عملکرد و ارزیابی عملکرد وجود دارد، گفت: در زمینه مدیریت عملکرد در حال بررسی فرودگاه‎های دیگر کشورها هستیم تا بهترین شیوه را برای فرودگاه‎های ایران تعریف کنیم و در مورد ارزیابی عملکرد نیز با توجه به اینکه به دستگاه‎های اجرایی تکلیف شده است، یکسری جدول‎هایی را در راستای اصلاح نظام اداری آماده کردیم که پس از تکمیل اعداد و شاخص‎های آن را با سازمان ادای و استخدامی  و سازمان برنامه و بودجه هماهنگ می‎کنیم.

وی در پایان در مورد دفتر مدیریت دانش گفت: در این مدیریت کلیه طرح‎های پژوهشی همکاران که به صورت پروپوزال ارائه می‎شود بررسی و کارشناسی شده، در نهایت به شورای تحقیقات ارسال می‎شود تا پس از تایید نهایی از آنها حمایت شود.

گفتنی است، این کارگاه آموزشی سه روزه از اول بهمن آغاز شده است و تا چهارشنبه در سالن اجتماعات شرکت فرودگاه‎های و ناوبری هوایی ایران ادامه خواهد یافت.

منبع: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور

ارسال نظر