|

استخوان های پیدا شده احتمالا متعلق به امیلیا ارهارت است

استخوان های پیدا شده احتمالا متعلق به امیلیا ارهارت است

گزارش تازه ای که در یک نشریه علمی آمریکا منتشر شده است، نشان می دهد استخوان هایی که حدود ۷۰ سال در یک جزیره در اقیانوس آرام کشف شدند، متعلق به املیا ارهات، خلبان پیشرو آمریکایی است.

هواپیمای حامل خانم ارهارت و همکار نقشه خوانش در سال ۱۹۳۷ حین پرواز بر فراز اقیانوس آرام ناپدید شد و علت مفقود شدن او هیچ گاه مشخص نشد.خانم ارهارت در این پرواز قصد داشت با هواپیمایش به دور استوا پرواز کند. تحقیقات تازه که به وسیله ریچارد جانتز، استاد دانشگاه تنسی در آمریکا صورت گرفته، نظریه های قبلی درباره تعلق استخوان های کشف شده به یک مرد را رد می کند.

این استخوان ها در جزیره نیکومارورو در ۱۸۰۰ کیلومتری هاوایی به همراه یک کفش زنانه، یک وسیله جهت یابی دریایی و یک بطری از مشروب مورد علاقه خانم ارهارت پیدا شدند. گزارش تازه درباره احتمال تعلق استخوان های جزیره نیکومارورو به خانم ارهارت در نشریه Forensic Anthropology چاپ شده است.

استخوان های جزیره نیکومارورو که سیزده عدد بودند، پس از بررسی های اولیه گم شده اند اما تیم تحقیقاتی دانشگاه تنسی با استفاده از از اندازه گیری های صورت گرفته از این استخوان ها، این طور برداشت کرده که آنها متعلق به یک زن قد بلند از نژاد اروپایی هستند. محققان همچنین از عکس های موجود از خانم ارهارت برای بررسی تطابق استخوان ها با مشخصات ظاهری او استفاده کردند.برای این بررسی از یک نرم افزار کامپیوتری استفاده شده است.

آنها در تحقیقات خود از کمک یک محقق لباس شناسی تاریخی هم برای بررسی اندازه لباس های خانم ارهارت و انطباق آنها با استخوان های کشف شده بهره گرفتند. آقای جانتز می نویسد همه شواهد نشان می دهد که استخوان های پیدا شده در سال ۱۹۴۰ به یک زن قد بلند از نژاد اروپایی تعلق دارد و این فرد امیلیا ارهارت است. امیلیا ارهارت، نخستین زنی است که به تنهایی بر فراز اقیانوس اطلس پرواز کرد. او این رکورد را در سال ۱۹۳۲ به جا گذاشت.

پنج سال بعد خانم ارهارت به همراه فرد نونان، نقشه خوان خود از پاپوئا گینه نو به سمت جزیره هاولند پرواز کردند. بعد از آن دیگری اثری از این دو نفر پیدا نشد.

رسانه تخصصی و تحلیلی هوانوردی کن نیوز

ارسال نظر