|

کسب مقام سوم دانشجویان شریف در مسابقات بین المللی طراحی هواپیما

کسب مقام سوم دانشجویان شریف در مسابقات بین المللی طراحی هواپیما

دانشجویان هوافضای دانشگاه‌ صنعتی‌ شریف به سرپرستی «محمدباقر ملائک» در جدیدترین دوره از مسابقات بین‌المللی طراحی هواپیمای RAeS، موفق به کسب مقام سوم شدند.

در مسابقات بین المللی طراحی هواپیمای سبک ۲۰۲۲-۲۰۲۱، تیم ShadX متشکل از دانشجویان دوره کارشناسی دانشکده مهندسی هوافضای شریف به سرپرستی دکتر ملائک موفق شد از میان ۵۰ تیم شرکت کننده با طراحی هواپیمای LyreBird مقام سوم این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دهد.

رتبه های اول و دوم این دوره از مسابقات به ترتیب توسط انگلیس و ایتالیا کسب شد که اعضای این دو تیم را دانشجویان دکترا تشکیل دادند. نکته قابل توجه اینکه ShadX، تنها تیم در این مسابقات بود که کلیه اعضای آن دانشجویان مقطع کارشناسی هستند.

سامان بختیاری، آزاده ایزدی، ملیکا سبزیکاری، پارسا اینانلو، میلاد بهاری، آرش فتح لیپایی و زهرا جوینده اعضای تشکیل دهنده تیم ShadX هستند.

تیم طراحی هواپیمای شریف ShadX پیش از این در سال ۲۰۱۹-۲۰۱۸ در مسابقات بین المللی هوانوردی و فضانوردی آمریکا  AIAA  در بخش طراحی هواپیما موفق به کسب مقام اول شده بود، این بار به دلیل موانع موجود تصمیم گرفت در مسابقات RAeS انگلستان شرکت کند

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر