|

دبکا فایل: ترامپ با فروش جنگنده «اف-22» به تل آویو موافقت کرده است

دبکا فایل: ترامپ با فروش جنگنده «اف-22» به تل آویو موافقت کرده است

برخی رسانه‌ها از موافقت دولت آمریکا با فروش جنگنده «اف-22 رپتور» به رژیم صهیونیستی خبر دادند.

وزیر دفاع آمریکا طی ملاقات اخیر خود از فلسطین اشغالی به اطلاع مقامات صهونیست رسانده که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با فروش جنگنده پیشرفته «اف-22 » به آن‌ها موافقت کرده است.

به نوشته وبگاه «دبکا فایل» به نقل از روزنامه «الشرق الاوسط»  «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا  که پنجشنبه به فلسطین اشغالی سفر کرده بود گفت که دولت آمریکا با فروش اف-22 و بمب‌های دقیق هدایت شونده به (رژیم) اسرائیل موافقت کرده است.

  به نوشته این منبع خبری ، کاخ سفید  پنجشنبه گذشته کنگره آمریکا را در جریان فروش 50 فروند جنگنده اف-22 به رژیم صهیونیستی گذاشت.

منابع نظامی صهیونیست گفته‌اند که تل آویو در واکنش به تجهیز امارات به جنگنده «اف-35» در پی رفع موانع موجود در آمریکا برای خرید جنگنده اف-22 رپتور است.  این اقدام تل آویو برای حفظ برتری هوایی در منطقه و پس از موافقت آمریکا با فروش جنگنده‌های اف-35 به امارات صورت گرفته است. در آخرین نشست بین مقامات نظامی آمریکا و صهیونیست، نمایندگان اسرائیلی احتمال خرید جنگنده اف-22 را مطرح کردند. مقامات صهیونیست مدعی هستند که خرید این جنگنده، به حفظ برتری نظامی آنها در منطقه کمک می‌کند.

یک مقام ارشد نظامی صهیونیست حاضر در نشست با آمریکایی‌ها در این باره گفت، امتیازهای کیفی ما در رابطه با هواپیماها، پهپاد، تسلیحات و سامانه‌های دفاع هوایی در حال کاسته شدن است. سرعت تغییر در خاورمیانه زیاد است. این یک خاورمیانه متفاوت از آنچه در دهه گذشته بوده، است و بسیاری از کشورهایی که درگیری مستقیم با اسرائیل ندارند  برای ساخت برخی از پیشرفته ترین نیروهای هوایی و سامانه‌های دفاع هوایی در جهان سرمایه گذاری هنگفتی می‌کنند.

پس از علنی شدن فروش اف-35 به امارات متحده عربی، مقامات نظامی صهیونیست تلاش کردند از ایالات متحده بخواهند که در توافقنامه فعلی کمک نظامی آمریکا با اسرائیل که سال 2019 امضا شده و تا سال 2028 ادامه دارد، ترکیبی از کمکها را بررسی کنند.

منبع: فارس

ارسال نظر