ثبت تصویر شگفت‌انگیز تضاد دو کهکشان با هم توسط تلسکوپ هابل

تلسکوپ هابل به‌تازگی موفق به ثبت تصاویری بسیار جذاب از کهکشان پر نور NGC 1614 شده است و ناسا نیز به‌تازگی این تصاویر را به اشتراک گذاشته است.

ناسا بار دیگر یک شگفتی بزرگ جهان را به کمک تلسکوپ مشهور هابل برای جهانیان افشا کرده و تصاویر یک کهکشان بسیار ویژه را برای دوستداران فضا منتشر ساخت.

از کهکشان NGC 1614 تحت عنوان کهکشان عجیب‌وغریب یاد می‌کند. بر همین اساس و به دلیل جالب‌توجه بودن این کهکشان شماری از اتفاقات عجیبی که در این کهکشان رخ داده است توسط تلسکوپ هابل به ثبت رسیده و ناسا آن‌ها را در روز جمعه منتشر کرده است.

در قسمت بالا و سمت راست این تصویر دم زجر و مدی NGC 1614 دیده می‌شود که هنگامی‌که ستارگان و گازها از بازوهای خارجی کهکشان‌ها در هنگام انجام فرایند ادغام دو کهکشان جدا می‌شوند، شکل می‌گیرد.

البته این سازمان برای تشریح موضوع پیچیده این کهشان اطلاعاتی تکمیلی را منتشر کرده است و در همین راستا نیز ناسا خاطرنشان می‌کند که با جریان کهکشان کوچک‌تر به بزرگ‌تر، در مرکز ادغام انفجاری از تشکیل ستاره تابشی به وجود می‌آید.

این کهکشان ادغام‌شده در حدود 200 میلیون سال نوری از ما فاصله دارد اما می‌توان آن را با استفاده تلسکوپ‌های قوی مشاهده کرد. به گفته ناسا این دومین کهکشان درخشان در فاصله 250 میلیون سال نوری از زمین است و تاریخ پر هرج‌ومرج این کهکشان به‌نوعی در درخشش عمیق آن نهفته است.

منبع: ایتنا