|

عکس روز ناسا؛

هویدا بودن آتش سوزی غرب آمریکا از فضا

هویدا بودن آتش سوزی غرب آمریکا از فضا

ناسا عکسی را که توسط دوربین ماهواره "رصدخانه آب و هوای فضای ژرف" در تاریخ ۹ سپتامبر از زمین گرفته شده، منتشر کرده است که دودهای ناشی از آتش سوزی های وسیع در غرب ایالات متحده در آن پیداست.

آتش سوزی های مهیب در غرب ایالات متحده در حال درنوردیدن طبیعت است.

ناسا به همین منظور به انتشار تصویری از کره زمین پرداخته است که وسعت و بزرگی این آتش سوزی را به خوبی نشان می دهد، چرا که حجم دود حاصل از آن از فضا هم مشخص است.

ناسا درباره این تصویر نوشته است: "دوربین تصویربرداری پلی کروماتیک زمین"(EPIC) ما در ماهواره "NOAA DSCOVR" این تصویر را در تاریخ ۹ سپتامبر سال ۲۰۲۰ ثبت کرده است که مناطق وسیعی از ایالات اورگان، کالیفرنیا و شمال شرقی اقیانوس آرام را نشان می دهد که توسط دود پوشیده شده اند.

ناسا در ادامه نوشت: این دود آن قدر غلیظ و گسترده است که از ۱.۵ میلیون کیلومتر (۱ میلیون مایل) دورتر از سطح زمین نیز به راحتی قابل مشاهده است.

"رصدخانه آب‌وهوای فضای ژرف"( Deep Space Climate Observatory‎) که به اختصار "DSCOVR" نامیده می‌شود، ماهواره آب‌وهوایی اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا (NOAA)  است که توسط شرکت "اسپیس‌ایکس" با استفاده از موشک "فالکون ۹" در تاریخ ۱۱ فوریه ۲۰۱۵ از پایگاه فضایی کیپ کاناورال به فضا پرتاب شده است.

طرح اولیه این پروژه توسط ناسا توسعه داده شده و طرح آن در سال ۱۹۹۸ توسط "ال گور" معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا جهت اهداف دیدبانی زمین پیشنهاد شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر