|

ساخت صندلی ‌‎های تخت خواب شو برای هواپیما

ساخت صندلی ‌‎های تخت خواب شو برای هواپیما

استارت‌آپ zaphyr صندلی‌های دو طبقه تخت خواب شونده برای هواپیما را معرفی کرد.

 استارت‌آپ هوافضایی zaphyr، از طراحی یک صندلی پرواز زفیر با قابلیت تبدیل به تخت برای کلاس اقتصادی خطوط هوایی خبر داد که کاملا با معیار‌های رعایت فاصله اجتماعی در ایرلاین‌ها مطابقت دارد. صندلی‌های اکثر هواپیماها از سال ۱۹۷۰ هیچگونه تغییری نکرده‌اند و ۹۹ درصد کلیه صندلی‌های کلاس اقتصادی کاملا در جای خود ثابت شده‌اند، علاوه بر این خوابیدن روی آن‌ها تقریبا غیرممکن است در سفر‌های طولانی باعث آسیب رسیدن به سلامتی افراد می‌شوند.

از طرفی استفاده از فرست کلاس به علت هزینه‌های بالای آن انتخاب بیشتر مسافران نیست و مسافرانی که می‌خواهند برای راحتی بیشترشان اندکی هزینه کنند، کلاس پروازی پریمیموم اقتصادی را انتخاب می‌کنند که تنها فضای بیشتری برای پا‌ها راختیار مسافر می‌گذارد و امکان تبدیل شدن به تخت را ندارند.

طراحی که کابین‌های هواپیما را با صندلی‌های تخت شونده دوطبقه در کلاس پریمیوم اقتصادی ترسیم کرده به عنوان راه حلی در مقابل گسترش ویروس کرونا مطرح شده است. در این طراحی هر دو مسافر در یک ردیف قرار می‌گیرند با این تفاوت که روی دو صندلی که روی هم قرار گرفته‌اند می‌نشینند.

صندلی‌‎های تخت خواب شو هواپیما

صندلی‌های زفیر برای سفرهای طولانی طراحی‌ شده‌اند

صندلی زفیر برای مسافران کلاس اقتصادی پرواز در سفر‌های طولانی طراحی شده است. هدف این طراحی سازگار با فاصله‌گذاری اجتماعی، ایجاد تحول در صنعت هواپیمایی است به‌طوری که با فراهم کردن فضایی راحت برای مسافران و حفظ حریم خصوصی ایشان در کابین‌های جداگانه و کاملا شخصی، پرواز را برای آن‌ها ایمن کند.

صندلی Zephyr طراحی هوشمندانه جفری اونیل است که معتقد است ایزوله کردن مسافران از یک‌دیگر که با طراحی وی میسر می‌شود، می‌تواند از بیماری‌های جهانی جلوگیری کند. او این ایده را در نمایشگاه طراحی داخلی هواپیما سال ۲۰۱۹ در هامبورگ آلمان ارائه داد. مرحله بعدی انجام تست‌های این طرح مربوط به ایمنی آن در حین پرواز است که حدود ۳ سال زمان ‌می‌برد.

صندلی‌‎های تخت خواب شو هواپیما

طراحی صندلی زفیر به مسافر این حق انتخاب را می‌دهد که باتوجه به تمایل خود کاملا دراز بکشند، روی صندلی لم داده و یا کاملا رسمی و صاف بنشینند. به دلیل نوع طراحی صندلی‌های جمع‌شونده، هریک از آن‌ها می‌توانند بدون اینکه از تعداد صندلی‌های هواپیما کم شود، به هواپیما‌های موجود در خطوط هوایی اضافه شوند. درواقع پلتفرم معماری ساده آن باعث شده است که ایرلاین‌های متفاوت بتوانند این صندلی‌ها را متناسب با اصول برندینگ و خط مشی و فرهنگ‌سازمانی خودشان شخصی‌سازی کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر