|

تاخیر پروازهای هما روی اعصاب مسافران

تاخیر پروازهای هما روی اعصاب مسافران

مرور وضعیت پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در چند هفته اخیر نشان می‌دهد که بخش زیادی از برنامه‌های پروازی این شرکت با تأخیر مواجه شده است.

به گزارش کن نیوز؛ تأخیر و یا لغو پرواز جزو لاینفک صنعت هوانوردی است؛ زیرا برخی اتفاقات پیش‌بینی نشده ممکن است روند از پیش تعیین شده برای یک سفر هوایی را تحت تأثیر قرار دهد.

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان شرکت حامل پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در هفته‌های اخیر در حوزه آمار تأخیر در پرواز عملکردی را از خود به جا گذاشت که از سوی «شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران» به عنوان رکوردار تاخیرهای پروازی معرفی شود.

به نظر می‌رسید که پس از این اعلام عمومی، مسئولان فعلی هُما با تلاش بیشتر مانع از تکرار تأخیرهای طولانی شوند و یا آن را به حداقل برسانند، اما بررسی‌های کن نیوز حاکی از آن است که روند گذشته همچنان ادامه دارد و نمونه‌های آن را می‌توان در تأخیر و سرگردانی ۲۰ ساعته پرواز شماره ۷۶۸ استانبول به تهران و یا معطلی ۷ ساعته مسافران پرواز تهران - شیراز به شماره ۳۴۹۰ پیدا کرد.

قطعا ادامه روند فعلی علاوه بر آسیب‌رسانی به هویت یک برند قدیمی، موجبات دلخوری بیشتر مردم را نیز فراهم خواهد کرد. علاوه بر این؛ عدم پاسخگویی مسئولان این شرکت در فرودگاه‌های کشورهای خارجی در حال ثبت تصویری از هواپیمایی ایران است که شاید سالها نتوان آن را از بازار پر از رقابت صعنت هوانوردی پاک کرد.

مسئولان نظارتی در وزارت راه و شهر سازی باید پاسخگوی عدم نظارت و یا مدیریت ضعیف خود در این حوزه باشند، زیرا دومینوی تأخیرهای پی در پی «ایران ایر» مسأله ساده‌ای نیست که به راحتی بتوان از کنار آن عبور کرد.

گفتنی است؛ مخاطبان کن نیوز با اعتماد به این رسانه همواره مشکلات پیش آمده در خصوص پرواز را بازگو می‌کنند که متاسفانه حجم زیادی از این شکایات منحصر به ایران ایر شده که تنها بخشی از آن انتشار عمومی پیدا کرده است.

 

ارسال نظر