|

پاى خلبان از روى کلاچ ول شد مسافران افتادند!!

حجم ویدیو: 5.41M | مدت زمان ویدیو: 00:01:14

ویدئویى در شبکه هاى اجتماعى دست به دست مى شود که در آن مسافر توضیح می دهد که پرواز تأخیر داشته و مسافران معترض روى صندلى خود نمى نشستند و خلبان تکان هاى ناگهانى به هواپیما داده تا مسافران روى صندلى هایشان بنشینند!

پرواز ٥٨٢١ هواپیمایى وارش از مبدا کیش به مقصد تهران. 

تأخیر شش ساعته پرواز به دلیل استفاده ناصحیح خدمات هوایى از واحد توان زمینى (GPU) و قطع شدن برق سمت خلبان دوم پرواز اتفاق افتاد. 

مهندسان، برق هواپیما را بررسى کرده و موفق به رفع نقص آن نمی شوند. یک نیروى متخصص با ابزار مناسب تر از تهران اعزام گشته تا نقص فنى را برطرف کند. 

گذشته از تأخیر ٦ ساعته پرواز که بدلیل نقص فنى و اعزام قطعه از تهران و … رخ داده است؛ تصاویرى در شبکه هاى اجتماعى پخش مى شود که مسافران معترض مى گویند خلبان هواپیما را حرکت داده درحالیکه آنها هنوز ننشسته اند. 

با سوار شدن مسافران و بسته شدن درب هواپیما خلبان بدون اطلاع از اینکه چند خانواده ناراضى تصمیم به پیاده شدن از هواپیما گرفته اند، تاکسى کردن را براى قرارگیرى در ابتداى باند آغاز کرده و باعث مى شود مسافرانى که به نشانه اعتراض از جاى خود بلند شدند، تعادل خود را از دست بدهند. 

بلافاصله خدمه پرواز به خلبان اطلاع مى دهند که قادر به کنترل مسافران نیستند و با درخواست آنها، خلبان تصمیم به بازگشت به رمپ و پیاده کردن مسافران ناراضى مى گیرد. 

این پرواز پس از پیاده شدن چند مسافر، تیک اف کرده و به سلامت در فرودگاه مهرآباد لندینگ میکند. 

اینکه چند مسافر، به نشانه اعتراض ایمنى خود و سایر مسافران را به خطر انداختند یک طرف؛ انتظار اینکه خلبان پرواز با لود کارى بالا در هنگام تاکسى، متوجه بلند شدن چند مسافر ناراضى شود، غیرمنطقى و دور از انصاف است. 

در اینکه تأخیر پروازها در ایران، (که البته براى برقرارى ایمنى مطابق با مقررات بین المللى هست) آزار دهنده و معضل بوده است، شکى نیست اما ایستادن در راهروهاى هواپیما و سپس محکوم کردن خلبان به تکان دادن هواپیما و لجبازى با مسافران دیگر، راه درستى براى انتقاد از تأخیرها نیست. 

همه رسانه ها، ممکن است در فضاى تخصصى هوانوردى اطلاعى نداشته باشند و تنها با تیترهاى ناصحیح، باعث ترس و بى اعتمادى مسافران نسبت به صنعت حمل و نقل هوایى کشور شوند.

 گاهاً نقص فنى بصورت ناگهانى و پیش بینى نشده اتفاق مى افتد و تا برطرف کردن آن، ممکن است فشارهاى عصبى به مسافران وارد گردد. 

در شرایط کنونى که با کمبود هواپیما مواجه هستیم و امکان تخصیص هواپیماى جایگزین، به ندرت وجود دارد، کمى تأمل و تحمل بیشتر از سوى مسافران هواپیما و روحیه انتقادپذیرى و عذرخواهى در شرکت هاى هواپیمایى میتواند به بهبود اوضاع کمک کند و سلامت پرواز را تضمین کند.

 

ارسال نظر