|

محمد اسلامی وزیر راه و شهر سازی:

بهره برداری از کارگو فرودگاه اصفهان با حضور وزرای راه‌وشهرسازی و صمت

بهره برداری از کارگو فرودگاه اصفهان با حضور وزرای راه‌وشهرسازی و صمت

پایانه بارهوایی(کارگو ترمینال) فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان صبح امروز 30 شهریور ماه با حضور وزرای "راه ‌و شهرسازی" و "صنعت، معدن و تجارت" به بهره برداری رسید.

همزمان با ورود وزرای راه و شهرسازی و صنعت معدن و تجارت به فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، پروژه پایانه بار هوایی این فرودگاه (کارگو ترمینال) در زمینی به مساحت بیش از دو هزار مترمربع و با اعتبار بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شامل سردخانه‌های زیر صفر و بالای صفر و انبار عمومی به بهره برداری رسید.        

وزیر راه و شهرسازی ضمن افتتاح این پروژه از عملیات اجرایی  پروژه های توسعه اپرون فرودگاه با افزایش موقعیت ١٠ به ٢٣ موقعیت پارک هواپیما، توسعه ترمینال خارجی و پروژه احداث موتورخانه تاسیساتی شماره ٢ فرودگاه بازدید کرد.

محمد اسلامی در این بازدید یکی از مهمترین مباحث مربوط به اصفهان را توسعه فرودگاه بین المللی این استان خواند و اضافه کرد: در دولت یازدهم قراردادی با یک شرکت فرانسوی برای توسعه این فرودگاه منعقد شد.

اسلامی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک جایگزینی سیستم سرمایه گذاری برای طرح توسعه فرودگاه اصفهان انجام می شود، اظهار امیدواری کرد؛ شاهد فرودگاهی باشیم که بتواند به صورت منطقه ای و بین المللی نقش ایفا کند و ظرفیت بزرگتری از پروازهای بین المللی را به خود اختصاص دهد.

گفتنی است؛ طرح توسعه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان به عنوان یکی از زیرساختهای توسعه، در جریان سفر رئیس جمهوری به فرانسه در سال ۹۴، بین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی  ایران و شرکت مهندسی وینسی فرانسه به عنوان چهارمین شرکت توسعه‌ای دنیا و مهمترین شرکت توسعه‌ای اروپا، منعقد شد اما با توجه به انصراف فرانسوی ها برای همکاری در اجرای این پروژه، این طرح با سرمایه گذار دیگری اجرا خواهد شد.

حسن امجدی مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی نیز در خصوص پروژه کارگو ترمینال اظهار کرد: سرمایه‌گذار این پروژه اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان اصفهان است.

وی افزود: برای ساخت این پروژه دو سال مطالعه، طراحی، ساخت و تجهیز انجام شده و با احتساب هزینه‌های راه‌اندازی، مبلغ نهایی سرمایه‌گذاری شده در این پروژه ۱۸ میلیارد ریال است.

با راه اندازی کارگو ترمینال در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان امکان صادرات کالاها از همین محل فراهم شده و این اقدام توسعه صادرات محصولات غیرنفتی در اصفهان را به همراه خواهد داشت.

فرودگاه بین المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای دو باند به طول چهار هزار و ۳۹۷ متر و عرض ۴۵ متر با ۱۰ جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و نیز ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است و روزانه حدود ۶۵ پرواز از این فرودگاه انجام می‌شود.

منبع: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور

ارسال نظر