|

وزیر راه و شهرسازی:

نظام حمل‌ونقل هوایی در بخش ناوگان نیازمند توسعه است

نظام حمل‌ونقل هوایی در بخش ناوگان نیازمند توسعه است

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه نظام حمل‌ونقل هوایی جمهوری اسلامی ایران نیازمند توسعه ناوگان است، بر افزایش سهم حمل‌ونقل هوایی از بازار بین‌المللی اشاره کرد و گفت: با توجه به موقعیت کنونی ایران در چهارراه بین‌المللی جهانی و ظرفیت‌های ترانزیتی که در کشور وجود دارد تلاش می‌کنیم تا سهم مسافر و بار را افزایش یابد.

محمد اسلامی، در مراسم هفتادمین سالگرد تأسیس دانشکده صنعت هواپیمایی که با حضور مدیران و استادان این دانشکده و همچنین رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در محل دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری برگزار شد ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: خوشحال هستم از اینکه دانشجویان دانشکده صنعت هوایی با افتخار و علاقه رشته خود را انتخاب کردند و این علاقه حتما موجب می‌شود تا در سردی و گرمی روزگار کم نیاورند و مستحکم رو به جلو حرکت کنند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه دانشکده صنعت هواپیمایی کشور یکی از دانشکده‌های است که نقش مؤثری در صنعت هوانوردی دارد، افزود: این دانشکده وظیفه تأمین و تربیت نیروی انسانی را داشته که این وظیفه به دلیل قوانین و مقررات و الزام قانونی مبنی بر تجمیع مراکز علمی در قانون برنامه ششم توسعه پذیرش دانشجو را در دانشکده فوق دشوار کرد اما با مصوبه شورای عالی اداری این وقفه برطرف شده و هم‌اکنون مانعی برای پذیرش دانشجو در دانشکده صنعت هواپیمایی وجود ندارد.

وی افزود:: امیدواریم که دانشجویان دانشکده با همت، کنجکاوی، خلاقیت و انجام کار گروهی بتوانند نیروهای ورزیده‌ای شوند و ایرلاین‌ها از حضور آنها بهره لازم را ببرند.

اسلامی یادآور شد: هم‌اکنون نیروهای شاغل در حوزه شرکت‌های هوایی و همچنین شرکت‌های دانش بنیانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند 50 هزار نفر هستند که امید داریم روز به روز دامنه فعالیت آنها و سرفصل کاری آنها گسترش یابد.

وی یکی از برکات تحریم جمهوری اسلامی ایران را خودکفایی در صنعت هوایی برشمرد و توضیح داد: به برکت تحریم در یک و نیم دهه اخیر تمامی اجزای هواپیما در کشور ساخته می‌شود و نسل جدید توانست با هدایت و ممارست کشور را به این جایگاه برساند.

اسلامی تصریح کرد: کشور ما در ظرفیت طراحی، تکنولوژی، تعمیرات و بهره‌برداری در صنعت هوایی هم‌اکنون حرفی برای گفتن دارد و تمام این ویژگی‌ها به برکت تحریم ایجاد شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ایران در صنعت پهباد در حال حاضر جزو 5 کشور اول جهان و در هواپیمای مافوق صوت جزو 12کشور اول دنیاست، گفت: در بحث هواپیمای مسافربری ناهماهنگی‌هایی وجود داشته و عقب‌ماندگی‌هایی داریم که امیدواریم این مسائل نیز به زودی با آموزش نسل جدید دانشجویان و با خلاقیت و توان داخلی به موفقیت برسد و از جاماندگی خارج شود.

وی خطاب به دانشجویان دانشکده صنعت هواپیمایی کشور گفت: امید را سرلوحه کار خود قرار دهید و با علاقه و دانش تراز کشور را در صنعت هوایی رشد دهید.

اسلامی تصریح کرد: در بحث نظام حمل‌ونقل هوایی نیازمند توسعه ناوگان و توسعه فرصت‌های مسافرت هوایی به تمامی نقاط کشور هستیم.

وی همچنین طرح جامع حمل‌ونقل را که در دست تدوین قرار دارد طرحی جامع برشمرد که به صنعت حمل‌ونقل هوایی توجه ویژه دارد و تأکید کرد: امیدواریم که سهم خود را از بار روزافزون توسعه در بازارهای بین‌المللی ارتقا دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ظرفیت حمل‌ونقل مسافر هوایی 30 میلیون نفر است که در هدفگذاری 10 ساله باید به 100 میلیون مسافر برسد، گفت: ارتقاء این وضعیت نیازمند گسترش 50 هزار شغل کنونی در صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور است.

اسلامی با تأکید بر اینکه سهم حمل‌ونقل هوایی با توسعه ترانزیت افزایش می‌یابد گفت: با توجه به موقعیت کنونی ایران در چهارراه بین‌المللی جهانی و ظرفیت‌های ترانزیتی که در کشور وجود دارد تلاش می‌کنیم تا معاهده‌های هوایی را به امضا برسانیم که سهم مسافر و بار را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌ها و ثروت‌های کشور در بحث هوایی هنوز به طور کامل شکوفا نشده تأکید کرد: از خداوند متعال می‌خواهیم تا با درک مسؤولیت بتوانیم قوی‌تر و سریعتر به مسؤولیت‌های خود عمل کنیم و طرح توسعه کشور را روانتر و پرسرعت‌تر به حرکت درآوریم.

اسلامی ضمن تبریک مجدد هفته دفاع مقدس و گرامی‌داشت یاد شهدای انقلاب اسلامی در دفاع مقدس یادآور شد در ۴۰ ساله اخیر توطئه علیه کشور فراوان بوده است اما خوشبختانه به برکت خون شهدا این باور عمومی استقلال در تمامی عرصه‌ها ایجاد شده است و امروزه به این باور رسیده‌ایم که استقلال اگرچه پرهزینه است اما این افتخار را داریم که تحریم‌ها بر کشور ما تأثیری ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایران جزو معدودکشورهایی است که توانسته است تأثیر آمریکا بر خود را به صفر برساند و این به برکت خون شهدا حاصل شده است.

منبع: سازمان هواپیمایی کشوری

ارسال نظر