|

رییس سازمان هواپیمایی کشوری مطرح کرد: استفاده از ظرفیت های کشور برای توسعه صنعت هوایی

رییس سازمان هواپیمایی کشوری مطرح کرد: استفاده از ظرفیت های کشور برای توسعه صنعت هوایی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : سازمان هواپیمایی کشوری برنامه عمیقی برای اداره و توسعه صنعت حمل و نقل هوایی با استفاده از ظرفیت های حداکثری موجود در کشور در زمان تحریم دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : سازمان هواپیمایی کشوری برنامه عمیقی برای اداره و توسعه صنعت حمل و نقل هوایی با استفاده از ظرفیت های حداکثری موجود در کشور در زمان تحریم دارد.

به گزارش خبرنگار کن نیوز ، علی عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشوری و معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم تحویل پنج فروند هواپیمایی ATR ایران ایر در آشیانه انقلاب فرودگاه مهرآباد با اشاره به این که یکی از وظایف سازمان هواپیمایی کشوری توسعه حمل و نقل هوایی کشور است گفت در طول سال های اخیر و به دلایل مختلف ، سازمان نتوانست کار خود را آنطور که باید و شاید انجام دهد به همین خاطر لازم است تا سرمایه گزاری هایی به جهت توسعه حمل و نقل هوایی کشور در فرودگاه ها انجام شود. معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد امروز با کمک مجلس شورای اسلامی و دولت شرایط از قبل بهتر شده و ما توانستیم به تعدادی از هواپیماهایی که مورد نظرمان بود دسترسی پیدا کنیم. عابدزاده تاکید کرد : امروز اگر کسی بخواهد در جهت توسعه منطقه ای حمل و نقل هوایی اقدامی انجام دهد ، سازمان هواپیمایی کشوری از او حمایت کرده و دریافت مجوزهای لازم را برای وی تسهیل میکند. در واقع هر سرمایه گزار میتواند با حداقل سرمایه در بخش توسعه منطقه ای حمل و نقل هوایی سرمایه گزاری کند. رییس سازمان هواپیمایی کشوری در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام این که امروز مطرح کردن برخی مسائل تکنیکی که سال ها قبل حل شده و دیگر مرده اند و در صنعت به آنها اهمیتی داده نمیشوند تاکید کرد : ما به مطرح شدن این مسائل پاسخی نمی دهیم زیرا دیگر تمام متخصصین میدانند که باید از چه هواپیمایی در چه مسیر هایی استفاده شود. علی عابدزاده تاکید کرد درست است که هواپیماهای ATR بازاری پایدار دارند اما میتوان صد ها مسیر برای آنها تعیین کرد و بازار را برای این هواپیماها در کشور انحصاری کرد. وی افزود : ما در سازمان هواپیمایی کشوری تنها به عنوان یک سیاست گذار و ناظر عمل میکنیم و به دنبال سود نیستیم زیرا حمل و نقل هوایی در بین تمامی صنایع حتی صنعت سیمان ضعیف ترین سود را دارند اما تاثیری که این صنعت بر روی کشور میگذارد بی نظیر است. رییس سازمان هواپیمایی کشوری در بخش دیگری از سخنان خود در این مراسم با اشاره به محدودیت هایی که هرکدام از انواع هواپیماها دارند گفت : تمامی هواپیماها از هر نوعی در جهان (747 ، فوکر ، سوخو و ... ) محدودیت های مختص خود را دارند. در واقع محدودیت جزو ذات هواپیماست و نمیتوان هواپیمایی پیدا کرد که بتواند همه جا پرواز کند. عابدزاده تاکید کرد ما در سازمان هواپیمایی کشوری سعی میکنیم تا به اتفاقاتی که در حاشیه صنعت هوانوردی اتفاق می افتد پاسخ ندهیم زیرا فرصت این پاسخ دهی را نداریم. برخی از ما ایراد میگیرند که چرا کمیسیون بررسی سانحه مستقل نیست اما من امروز به شما میگویم که مستقل تر از کمیسیون بررسی سانحه ای که امروز در سازمان هواپیمایی کشوری وجود دارد در تاریخ سازمان وجود نداشته است زیرا تا پیش از این اعضای این کمیسیون در خود سازمان دارای سمت بوده اند اما امروز هیچ یک از اعضا و رییس این کمیته بازرسی ، هیچ مسئولیت دیگری ندارند. رییس سازمان هواپیمایی کشوری در پایان سخنان خود تاکید کرد که امروز برنامه داریم که از تمامی ظرفیت های کشور استفاده حداکثری کنیم و برای این منظور برنامه ای عمیق داریم.

ارسال نظر