|

سانحه برای ایرباس A319

حجم ویدیو: 2.95M | مدت زمان ویدیو: 00:00:21

*۱۰:۴۰

سازمان هواپیمایی کشوری چین در بیانیه‌ای جزئیات سانحه ایرباس A319 را منتشر کرد: 

پرواز TV9833 برای پرواز از فرودگاه چونگچینگ به مقصد نیگچی برنامه‌ریزی شده بود که موتور هواپیما در مراحل ابتدایی فرآیند تیک‌آف با مشکل مواجه شد و آتش گرفت به همین دلیل خلبانان مجبور شدند که از ادامه تیک‌آف انصراف دهند که منجر به خروج هواپیما از باند شد.

هواپیمای سانحه دیده یک فروند ایرباس A319 با سن ۹ سال است که از دو متور توربوفن CFM56 نیرو می‌گیرد.

شرکت هواپیماسازی ایرباس هم اعلام کرد که از طریق رسانه‌ها متوجه وقوع این سانحه شده و در حال ارزیابی وضعیت موجود و شرایط هواپیما است.

شرکت هواپیمایی تبت یک شرکت منطقه‌ای است که زیرمجموعه ایر چاینا به حساب می‌آید و ناوگانی شامل ۳۹ فروند هواپیما دارد که ۲۸ فروند آن را از ایرباس A319 تشکیل شده است.

*۱۰:۳۰

ساعتی پیش یک فروند ایرباس A319 شرکت هواپیمایی تبت که در شرف انجام پرواز شماره TV9833 بود پس از انصراف از تیک‌آف از باند فرودگاه چونگچینگ در چین خارج شد و آتش گرفت.

۱۱۳ مسافر و ۹ خدمه در این پرواز حضور داشتند که همگی به سلامت از هواپیما خارج شدند منتها در حین عملیات تخلیه ۳۶ نفر آسیب دیدند که برای درمان به بیمارستان‌های محلی اعزام شدند که حال عمومی همه آن‌ها خوب گزارش شده است.

این دومین سانحه هواپیمایی چین در ماه‌های اخیر است کمتر از دو ماه پیش یک فروند بویینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی چاینا ایسترن از فاز کروز پرواز به ناگهان با کاهش ارتفاع همراه شد و سقوط کرد که طی آن همه سرنشینان آن هواپیما کشته شدند.

 

ارسال نظر