|

اوکراین مدعی سقوط هواپیمای آواکس A-۵۰ روسیه در شرق دریای آزوف شد + فیلم

حجم ویدیو: 884.52K | مدت زمان ویدیو: 00:00:14

پترو آندریوشچنکو مشاور شهردار ماریوپول مدعی شد که هواپیمای آواکس A-۵۰ روسیه بر فراز دریای آزوف هدف قرار گرفته و در شرق این دریا سقوط کرده است.

مشاور شهردار ماریوپل همچنین ویدئوهای متعددی در کانال تلگرامی خود منتشر کرده است که به ادعای وی توسط شاهدان عینی سقوط هواپیمای آواکس A-۵۰ روسیه تهیه شده‌اند.

ولادیمیر رومانوف وبلاگ نویس نظامی روسیه نیز در کانال تلگرامی خود با بیان این ادعا که هواپیمای آواکس A-۵۰ روسیه بر فراز دریای آزوف هدف قرار گرفته است، مدعی شد: این هواپیما ظاهراً در قلمرو کراسنودار فدراسیون روسیه سقوط کرده است.

اوکراین مدعی سقوط هواپیمای آواکس A-۵۰ روسیه در شرق دریای آزوف شد + فیلم

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین، نیروی هوایی اوکراین و دیگر مقامات دفاعی این کشور هنوز در این باره اظهار نظری نکرده‌اند.

به ادعای اوکراین اینفو، پدافند هوایی اوکراین در ۱۴ ژانویه ۲۰۲۳ (۲۴ دی ۱۴۰۱) نیز یک فروند هواپیمای آواکس A-۵۰ روسیه را هدف قرار داده و سرنگون کرده بود.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر