مشکل کمبود خلبان در نیروی هوایی آمریکا
نیروی هوایی آمریکا امسال برای هشتمین سال متوالی نتوانست برنامه جذب 1500 نیروی جدید خلبانی را به مورد اجرا درآورد و به همین منظور از امسال پرداخت پاداش سالانه را برای جذب نیرو در نظر گرفته است.
نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا به منظور جذب خلبان هواپیمای جنگنده و اوپراتورهای هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) یک برنامه پرداخت پاداش سالیانه در نظر گرفته است.
به گزارش عصرایران به نقل از "بیزنس اینسایدر"، نیروی هوایی آمریکا برای رفع مشکل کمبود خلبان، برای جذب خلبان های جدید مبالغی سالانه بین 15 تا 50 هزار دلار به عنوان پاداش در نظر گرفته است.
به گزارش "ایر فورس تایمز"، این پاداش ها که در 30 نوامبر امسال اعلام شد، برای خلبانان هواپیماهای سرنشین دار و هواپیماهای بدون سرنشین، اپراتورهای سیستم های جنگی و مدیران نبرد هوایی، با مبالغی از 15 تا 50 هزار دلار در سال، بسته به نوع هواپیما و مدت زمان قرارداد، در نظر گرفته شده است.
هدف از این اقدام حفظ هوانوردان ماهر و رفع کمبود چند دهه ای خلبان است که بر سیاست گذاری و مشاغل مدیریتی این نیرو تاثیر گذاشته است.
بر اساس این گزارش، خلبانان جنگنده و بمب افکن، و همچنین خلبانان تحرک، جستجو و نجات، و خلبانان عملیات ویژه، با قراردادهای 3 تا 4 ساله می توانند سالانه 30 تا 35 هزار دلار پاداش داشته باشند.
هوانوردانی که هواپیماهای فرماندهی و کنترل و اطلاعاتی را اداره می کنند نیز واجد شرایط دریافت پاداش هستند و می توانند سالانه 30 تا 35 هزار دلار در طی 3 تا 12 سال دریافت کنند.
برخی از خلبانانی که قرارداد خدمتی آنها 5 تا 12 سال باشد نیز ممکن است مبلغی یکجا تا سقف 200هزار دلار دریافت کنند.
ابتکار جدید، که تا پایان سال 2028 اجرا خواهد شد، مکمل مشوقهای غیرمالی خواهد بود، مانند دادن اختیارات بیشتر به خلبان ها در مورد اینکه کجا مستقر شوند و چه وظایفی بر عهده بگیرند.
"دینا هایتسمن" یکی از سخنگویان نیروی هوایی آمریکا در این باره گفت: داده های اولیه نشان دهنده پاسخ مثبت به این برنامه آزمایشی است و در طی 10 روز اول فراخوان 210 خلبان قرارداد تمدید خدمت خود را امضا کردند.
نیروی هوایی آمریکا در ماه سپتامبر اعلام کرد که برای هشتمین سال متوالی هدف سالانه خود را که جذب حدود 1500 خلبان جدید بوده را از دست داده و نتوانسته این میزان خلبان را جذب کند.
به گزارش ایر فورس تایمز، مسایل مربوط به کارکنان، مشکلات تعمیر و نگهداری و عقبنشینیهای غیرمنتظره باعث شد که این نیرو تصمیم بگیرد به جای 1470 نفر، تعداد سربازان آموزشی خود را به 1350 نفر محدود کند.
سرلشکر "کلارک کوین" ژنرال مسئول آموزش خلبانی، در این نشریه به خبرنگاران گفت: "ما تلاش خواهیم کرد تا مطمئن شویم که هنوز پرواز می کنیم، زیرا این کاری است که ما به عنوان نیروی هوایی انجام می دهیم."
ارسال نظر