|

ترمینال فرودگاه بین المللی ابوظبی یک نقطه عطف مهم برای بخش هوانوردی امارات

ترمینال فرودگاه بین المللی ابوظبی یک نقطه عطف مهم برای بخش هوانوردی امارات

ترمینال جدید و پیشرفته A در فرودگاه بین المللی ابوظبی (AUH) از اولین مسافران خود به ابوظبی استقبال کرد که نشان دهنده عصر جدیدی در تاریخ هوانوردی برای امارات است.

 از هم اکنون تا 14 نوامبر، یک دوره انتقال برای 28 شرکت هواپیمایی وجود دارد که عملیات به طور همزمان از ترمینال های A، 1، 2، و 3 انجام می شود.

انتقال کامل تمام خطوط هوایی به ترمینال A در 14 نوامبر انجام می شود و همه پروازها از 15 نوامبر به طور انحصاری در ترمینال A انجام می شود. در هفت روز اول عملیات، 637 پرواز انجام و وارد خواهد شد.

فرودگاه بین المللی ابوظبی به فرودگاه بین المللی زاید تغییر نام می دهد. نام رسمی جدید از 9 فوریه 2024 و همزمان با مراسم افتتاحیه رسمی ترمینال A اعمال می شود.

ترمینال A افزایش قابل توجهی در ظرفیت بخش هوانوردی تجاری ابوظبی به ارمغان می آورد که ظرفیت مسافر فعلی را بیش از دو برابر می کند و امکانات جدید می تواند سالانه تا 45 میلیون مسافر را پردازش کند.

ترمینال A جایگاه جهانی ابوظبی را به عنوان یک قطب هوانوردی تقویت خواهد کرد که قادر به جابجایی 79 هواپیما به طور همزمان و 11000 مسافر در ساعت است.

افزایش ظرفیت به خطوط هوایی اجازه می دهد تا در پاسخ به تقاضای رو به رشد حضور خود را در ابوظبی تقویت کنند.

 

ترمینال A با امکانات پیشرو، از جمله فناوری بیومتریک برای ساده‌سازی فرآیند غربالگری و سوار شدن، 35000 متر مربع فضای خرده‌فروشی و F&B و 163 فروشگاه برای خرید، صرف غذا و لذت بردن مسافران، تجربه سفر را برای همه مسافران افزایش می‌دهد. و همچنین مسافرانی که به مقاصد دیگر منتقل می شوند.

 

پروازها از پایانه های دیگر فرودگاه بین المللی ابوظبی به تدریج در طول ماه نوامبر به ترمینال A منتقل خواهند شد. از مسافرانی که قبل از 15 نوامبر پرواز می کنند، خواسته می شود قبل از سفر به فرودگاه یا جمع آوری بازدیدکنندگان از فرودگاه، اطلاعات سفر را با خطوط هوایی مربوطه بررسی کنند.

 

برای اطمینان از رسیدن مسافران و بازدیدکنندگان به ترمینال مناسب، فرودگاه‌های ابوظبی یک کمپین آگاه‌سازی چاپی، دیجیتالی و پخش را راه‌اندازی کرده است که از مهمانان می‌خواهد به‌طور مرتب از سایت www.abudhabiairport.ae برای به‌روزرسانی‌ها در مورد ورود و خروج پروازها به و از فرودگاه بین‌المللی ابوظبی بین 1 تا 14 نوفمبر بازدید کنند.

 

النا سورلینی، مدیر عامل و مدیر اجرایی موقت فرودگاه‌های ابوظبی، گفت: «این یک موقعیت مهم برای فرودگاه‌های ابوظبی و امارات است.

افتتاح رسمی ترمینال A امروز عصر جدیدی را برای سفرهای هوایی در ابوظبی آغاز می کند.

من از کار سخت همکاران و شرکای خود در بخش هوانوردی سپاسگزارم که به ما در رسیدن به این نقطه عطف تاریخی کمک کرد.

 

ما مشتاقانه منتظر هستیم تا امکانات پیشرفته موجود در ترمینال A را با جهان به اشتراک بگذاریم و از مسافران در خانه جدید فرودگاه بین المللی ابوظبی استقبال کنیم.

 

 

منبع: خبرگزاری امارات

ارسال نظر