|

هر ۱۵ ثانیه یک هواپیما از آسمان ترکیه عبور می‌کند

هر ۱۵ ثانیه یک هواپیما از آسمان ترکیه عبور می‌کند

در سال گذشته میلادی به طور متوسط در هر ۱۵ ثانیه یک هواپیما از حریم هوایی ترکیه استفاده کرده است.

ترکیه با سرمایه‌گذاری در بخش زیربنایی حمل و نقل هوایی و اجرای تصمیمات اساسی در این زمینه به یکی از کشورهای پیشرفته در جهان تبدیل شده است.

در سال‌های اخیر افزایش قابل توجهی در تعداد مسافران هوایی مشاهده می‌شود. در شش ماهه نخست سال جاری به طور متوسط در هر 15 ثانیه یک هواپیما از حریم هوایی ترکیه عبور کرده است.

سال گذشته در مجموع 2 میلیون و 167 هزار و 19 پرواز در حریم هوایی ترکیه انجام شد که از این تعداد 485 هزار و 224 پرواز ترانزیت بوده است.

در داخل ترکیه، در سال 2002 خطوط هوایی ترکیه «ترکیش ایرلاینز» تنها از دو مرکز به 26 نقطه با پروازهایی با تعرفه پایین ترتیب می‌داد. طی 21 سال گذشته، این تعداد در خطوط داخلی٬ به 3 شرکت هواپیمایی که از 7 مرکز در مجموع به 57 نقطه پرواز انجام می‌دهند، افزایش یافت.

تردد در حریم هوایی ترکیه در سال گذشته با احتساب روگذرهای ترانزیتی با 14.9 درصد افزایش نسبت به سال قبل از آن، از یک میلیون و 885 هزار و 525 پرواز به 2 میلیون و 167 هزار و 19 پرواز رسید.

از مجموع کل پروازهای خروجی و ورودی به فرودگاه‌های ترکیه٬ تا پایان سال گذشته نزدیک به 67 درصد مربوط به پروازهای تجاری بوده است.

تعداد پروازهای تجاری، در این بازه زمانی با افزایش 16.3 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، به یک میلیون و 354 هزار و 710 افزایش یافت.

 

منبع: آناتولی

ارسال نظر