|

پرواز به هر نقطه از جهان فقط در ۲ ساعت!

پرواز به هر نقطه از جهان فقط در ۲ ساعت!

سازمان هوانوردی غیرنظامی بریتانیا مطالعاتی را در مورد اثرات کوتاه مدت فیزیکی پروازهای زیر مدار زمین بر روی مسافران، قبل از فرود در مقاصد خود از فضا آغاز کرده است.

برخی وعده‌ می‌دهند که به زودی می‌توان نیمی از جهان را تنها در عرض دو ساعت پرواز کرد. چگونه به این کار جامه عمل می‌پوشانند؟
 
می‌توان فقط در دو ساعت، نیمی از جهان را طی کرد و تمامی سفرهای قبلی را به سخره گرفت چرا که تا ۱۰ سال دیگر، زمان پروازهای مسافرتی هوایی از طریق فضا و به مقاصد دور، بسیار کم خواهد شد.

سازمان هوانوردی غیرنظامی بریتانیا مطالعاتی را در مورد اثرات کوتاه مدت فیزیکی پروازهای زیر مدار زمین بر روی مسافران، قبل از فرود در مقاصد خود از فضا آغاز کرده است.

در حال حاضر ریچارد برانسون، موسس شرکت ویرجین گلکتیک ( Virgin Galactic) یک شرکت بریتانیایی و یکی از شرکت‌های پیشتاز در صنایع گردشگری فضایی که زیرمجموعه گروه ویرجین (Blue Origin) است، به همراه جف بزوس موسس شرکت آمازون، صندلی‌های این پروازهای زیرمدار زمین را به قیمتی معادل ۳۵۰ هزار پوند می‌فروشند.
 
با این حال، بسیاری فکر می‌کنند که قیمت این بلیط‌ها به زودی کاهش خواهد یافت و در دسترس همگان قرار می‌گیرند.
 
دکتر رایان اندرتون، سرپرست پزشکی پروازهای فضایی (CAA)، به تایمز گفت: «سفر نقطه به نقطه (از طریق فضا) قطعاً علمی تخیلی نیست، چون تحقیقات گسترده ای بر روی این سفرها در دست اقدام است.»
به نظر من افرادی وجود دارند که مشتاق اینگونه سفرها هستند و در مورد این موضوع کنجکاو خواهند بود. بنابراین، این سفرها خیلی زودتر از آنچه فکر می‌کنیم، و مطمئناً کمتر از ده سال آینده اتفاق می‌افتد. "
 
پروازهای زیرمداری، زمان سفر لندن به سیدنی (مسافتی حدود ۱۷ هزار کیلومتر) را از حدود ۲۲ ساعت به تنها ۲ ساعت کاهش خواهد داد.
 
تحقیقاتی که توسط کینگز کالج لندن و نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا انجام شد، نشان داد که مسافران این پروازها برای مقاومت در برابر اثرات فیزیکی این سفرها نیازی خاصی به تناسب اندام یا جوان بودن ندارند.
 
در پروازهای زیرمداری نیروهای G (یا همان فشار جی)، می‌توانند تا شش برابر نیروی گرانش معمول زمین برسند اما در حین فرود تنها چند ثانیه دوام می‌آورند.
 
دکتر اندرتون گفت که بیشتر مسافران، اثرات فیزیکی "خوش خیم" این سفر را تجربه خواهند کرد.
 
شاید برنامه‌ریزی برای افتتاح یک رستوران لوکس با ستاره میشلن در "بین مرز زمین و فضا" دور از انتظار نباشد.
 
این تجربه علاوه براینکه شما را جذب مناظر و یک غذای خوب در فضا می‌کند، جیب شما را هم خالی‌تر خواهد کرد.
 
رزرو بلیط‌ برای هر نفر ۱۰ هزار یورو، و رزرو کامل سفر فضایی همراه با غذا ۱۲۰ هزار یورو است.
در حال حاضر شرکت زفالتو در حال پیش فروش بلیط‌ برای سفرهای آتی در سال ۲۰۲۵ در فضا است . این سفرهای فضایی طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است از طریق بالون‌های لوکس شرکت زفالتو که به یک بالن استراتوسفر به نام Celeste است انجام شود.
 
این بالن می‌تواند شش مسافر و دو خلبان را در عرض ۹۰ دقیقه با سرعت چهار متر بر ثانیه به حداکثر ارتفاع برساند. سپس به مدت سه ساعت بر فراز زمین تا ارتفاع ۲۵ کیلومتری در فضا شناور باقی می‌ماند. در داخل بالن، یک ناهارخوری لوکس وجود دارد تا مهمانان زمان کافی برای صرف یک وعده غذایی را داشته باشند.

 

 

 

منبع: عصر ایران

ارسال نظر