فرود بویینگ ۷۳۷ "آتا" در باند غیرمجاز فرودگاه مهرآباد
گزارش کارشناسی: خلبان عینک طبی نداشته و درخواست تقرب چشمی کرده …

پرواز شماره ۵۶۲۲ در مسیر تهران - اهواز - تهران - سیرجان - تهران هواپیمایی آتا با هواپیمای بویینگ ۷۳۷ با علامت ثبت EP-TAE در روز ۱۴ خرداد ماه، با ۱۳۸ مسافر بر باند غیرمجاز ۲۹ راست فرودگاه مهرآباد فرود آمد و گزارش کارشناسی اولیه حادثه که به تازگی منتشر شده، نکات جالبی را در این باره مطرح میکند...
به گزارش کن نیوز، بررسی اولیه به عمل آمده درباره این فرود بر باند غیرمجاز نشان داد، خلبان به علت ایراد CDI
(Course Deviation Indicator)
یا همان نمایشگر انحراف از مسیر
و همچنین آشنایی با فرودگاه بینالمللی مهرآباد، درخواست تقرب چشمی (Visual Approach) کرده که از سوی واحد تقرب فرودگاه مجاز اعلام شده است.
طبق گزارش صلاحیت پزشکی، خلبان محدود به استفاده از عینک آستیگمات در پرواز بوده اما به دلیل تابش نور آفتاب در زمان وقوع حادثه، از عینک آفتابی غیرطبی استفاده میکرده است.
بر اساس گزارش کارشناسی سازمان هواپیمایی کشوری، خلبانان البته اعلام کردهاند که باد شدید، تابش مستقیم نور خورشید، ایراد سامانه CDI و پراکندگی ریزگردها بر روی باند پروازی ۲۹ چپ در زمان وقوع حادثه وجود داشته است. خوشبختانه این حادثه هیچ خسارت جانی و مالی نداشته است.
ارسال نظر