|

رییس سازمان هواپیمایی: دولت توان خرید هواپیما ندارد

سیاست‌گذاری جدید، راه‌اندازی "ایر کریر" و "مارکت کریر" است

اگر توان تضمین نرخ اشغال صندلی ندارید، وارد…
سیاست‌گذاری جدید، راه‌اندازی "ایر کریر" و "مارکت کریر" است

رییس سازمان هواپیمایی کشوری درباره تامین ناوگان هوایی کشور گفت: دولت توجیه و توان خرید مستقیم هواپیما را ندارد؛ همانطور که در بسیاری از کشورها مانند ترکیه، امارات و قطر نیز ایرلاین‌ها مالک مستقیم هواپیما نیستند و از طریق لیزینگ و جذب سرمایه خرد اقدام کرده‌اند و ما هم به همین سمت حرکت کرده‌ایم. او همچنین با اشاره به اینکه برخی فرودگاه‌ها در کشور بدون توجیه اقتصادی ساخته شده‌اند، گفت: البته در میان آنها تعداد معدودی نیز بنابر ضرورت‌های استراتژیک کشور احداث شده‌اند. به گفته این مسوول صنعت هوایی کشور، سیاست‌گذاری جدید بر این اساس است که به سرمایه‌گذاران اجازه فعالیت در قالب "ایر کریر" و "مارکت کریر" داده شود. ایر کریر مالک هواپیماست و خدمات حمل‌ونقل هوایی ارائه می‌دهد، اما صلاحیت فروش بلیت ندارد و در مقابل، مارکت کریر برند و لوگو دارد و بلیت‌فروشی انجام می‌دهد؛ این مدل در آمریکا نیز رایج است و از میان صدها ایر کریر تنها چند ایرلاین بزرگ فعالیت برندینگ دارند.

به گزارش کن نیوز، حسین پورفرزانه تاکید کرد: اگر اقتصاد ما مردم‌محور باشد، باید سرمایه‌های خرد را جذب کنیم.

اگر توان تضمین نرخ اشغال صندلی ندارید، وارد "ایرلاین‌داری" نشوید

رییس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: به مسئولین محلی و سرمایه‌گذاران استانی گفته‌ایم اگر توان تضمین حداقل نرخ اشغال صندلی هواپیما برای برقراری اقتصادی یک مسیر پروازی را ندارند، وارد عرصه ایرلاین‌داری نشوند اما می‌توانند با خرید یا اجاره هواپیما و راه‌اندازی ایر کریر استانی نیاز مردم خود را تامین کنند.

وی به ایرنا یادآور شد: این موضوع علاوه بر رونق فرودگاه‌های کوچک، باعث افزایش رضایت عمومی نیز خواهد شد و همچنین تاکسی‌های هوایی برای جابه‌جایی مسافر در شهرهای کوچک نیز وارد مدار می‌شوند.

 

ارسال نظر