|

افزایش شکایت ها ضد شرکت سوئیسی سازنده هواپیما به دلیل همکاری با عربستان

افزایش شکایت ها ضد شرکت سوئیسی سازنده هواپیما به دلیل همکاری با عربستان

 شرکت سوئیسی سازنده هواپیما پیلاتوس به علت قرارداد با نیروی هوایی عربستان سعودی و فروش هواپیماهای آموزشی به کشورهایی که در بمباران یمن شرکت دارند؛ هدف تحقیقات و بازرسی های دقیق وزارت امور خارجه سوئیس قرار گرفت. 
روزنامه تاگس انسایگر نوشت: این شرکت سازنده هواپیما؛ فعالیت های خارجی خود را براساس قوانین کشور، به اداره های مسوول سوئیسی اطلاع نداده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه سوئیس گفت: این وزارتخانه درباره همکاری این شرکت سازنده هواپیما با عربستان و فعالیت این شرکت با دیگر کشورهایی که در جنگ یمن حضور دارند، تحقیق خواهد کرد. 
"اسکار شونک" رییس شرکت پیلاتوس در مصاحبه با تلویزیون سوئیس گفت: اتهامات مربوط به ندادن اطلاعات نادرست است و پیلاتوس درست عمل کرده است. 
وی افزود: تاییدیه اداره های ذیربط سوئیس در اینباره به مدت چهار سال معتبر است و اجازه می دهد این شرکت؛ هواپیما به عربستان سعودی بفروشد و نرم افزارهای آن را بروزرسانی کند. 
به نوشته روزنامه تاگس انسایگر؛ اداره های سوئیس تاییدیه چهارساله به شرکت ها نمی دهند و نهایت آن دو سال است. 
از سوی دیگر؛ دبیرخانه اقتصاد سوئیس اعلام کرد: قرارداد بین پیلاتوس و نیروی هوایی عربستان در حوزه وزارت امور خارجه سوئیساست و این وزارتخانه به تازگی از این فعالیت پیلاتوس در عربستان سعودی باخبر شده است.

منبع:صدا و سیما

ارسال نظر