|

لغو پروازهای 737 مکس، این بار در آمریکن ایرلاینز

لغو پروازهای 737 مکس، این بار در آمریکن ایرلاینز

آمریکن ایرلاینز با همراهی Southwest پروازهای 737 مکس را در دوره اوج مسافرت‌های هوایی تابستانی تا میانه ماه آگوست لغو کرد. حدودا 115 پرواز در روز ملغی شده که 5/1 درصد از کل پروازهای آمریکا را به خود اختصاص می‌دهد. مدیر اجرایی آمریکن ایرلاینز...

آمریکن ایرلاینز با همراهی Southwest پروازهای 737 مکس را در دوره اوج مسافرت‌های هوایی تابستانی تا میانه ماه آگوست لغو کرد. حدودا 115 پرواز در روز ملغی شده که 1.5 درصد از کل پروازهای آمریکا را به خود اختصاص می‌دهد. مدیر اجرایی آمریکن ایرلاینز، داوگ پارکر، باور دارد اتخاذ کنونی این تصمیم باعث جلب اعتماد مشتریان و بهبود برنامه‌ریزی سایر پروازها در این خط هوایی می‌شود. وی در این باره اینطور می‌گوید: «پس از اینکه هواپیمای مکس مجددا مجوزهایش را اخذ کند، در میانه تابستان استفاده از این هواپیما را از سر خواهیم گرفت. ما اطمینان داریم ارتقای نرم‌افزاری و عناصر آموزشی جدیدی که بویینگ برای 737 مکس فراهم می‌کند، به‌زودی منجر به اخذ مجوز جدید این هواپیما خواهد شد. ما به‌طور مداوم با اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده (FAA)، دپارتمان حمل و نقل (DOT) و هیئت ملی ایمنی حمل و نقل (NTSB) در تماس بوده‌ایم و از پیشرفت حاصله رضایت داریم.»

ایرلاین Southwest که بیشترین تعداد 737 مکس را در اختیار دارد بیان می‌کند که با این تصمیم، 160 پرواز هواپیمای 737 مکس در روز لغو خواهد شد. تام نیلون، مدیر عامل این ایرلاین، می‌گوید که این تصمیم به جلب اعتماد بیشتر نیز کمک می‌کند. او اینطور ادامه می‌دهد: «زمان عملیاتی‌شدن هواپیمای مکس نامشخص است، اما چیزی که واضح است، وظیفه ما برای داشتن برنامه قابل اطمینان و خدمات ویژه‌ای است که به‌واسطه آن شناخته‌شده هستیم.»

زمین‌گیر شدن هواپیمای مکس پس از سوانح لاین ایر و اتیوپی در کمتر از 5 ماه گذشته، همه ایرلاین‌های دنیا را تحت‌الشعاع قرار داده است.

مترجم: سید امیرحسین موسوی مقدم, سید پوریا حسینی

ارسال نظر