|

دیروز اتفاق افتاد

تحویل اولین هلیکوپتر H215 به چین

تحویل اولین هلیکوپتر H215 به چین

شرکت هوانوردی State Grid چین اولین هلیکوپتر دو موتوره H215 خود را از ایرباس تحویل گرفت. این شرکت که بزرگترین شرکت خدماتی دنیا است در ساخت و تعمیرونگهداری خطوط برق ولتاژ بالای چین فعالیت می‌کند.

این هلیکوپتر به ناوگان 15 فروندی این شرکت اضافه شد که از هلیکوپترهای H125، H120 و H225 تشکیل شده است.

هلیکوپتر جدید امکان انجام ماموریت‌هایی از قبیل تعمیرات کابل، لایه‌کردن کابل، حمل‌ونقل بار و همچنین اتقال تیرهای برق به مسیرهای صعب‌العبور را به شرکت می‌دهد. 

هلیکوپتر   H215به بالابر، رادار آب‌وهوا، سیستم محافظت دربرابر برخورد با سیم‌ مجهز است، این هلیکوپتر همچنین 17 صندلی دارد که برای انجام ماموریت‌هایی که در ارتفاع بالا انجام می‌شوند به جلیقه اکسیژن مجهز شده‌اند.

به گفته وو جی‌لانگ مدیرعامل شرکت State Grid همکاری این شرکت با ایرباس که از سال 2012 شروع شده با موفقیت‌های بسیاری همراه بوده است، جی‌لانگ ادامه داد: امکان استفاده از هلیکوپتر جدید در شرایط هوایی خیلی گرم و با ارتفاع زیاد و همچنین حمایت همیشگی ایرباس از محصولات خود ما را به ادامه این همکاری ترغیب می‌کند. 

ماری اگنس، مدیرکل ایرباس هلیکوپتر در چین هم درباره این اتفاق با بیان اینکه باعث افتخار ایرباس است که شرکت State Grid اولین کاربر هلیکوپتر H215 در چین خواهد بود افزود: این موفقیت‌ها باعث تقویت همکاری‌های طولانی مدت و استراتژیک ما با شرکت‌های مختلف خواهد شد که به بهبود خدمات مرکز تعمیرونگهداری و تعمیرات اساسی (MRO) ایرباس هلیکوپتر در چین خواهد شد. 

در هلیکوپتر H215 از سیستم اویونیک پیشرفته‌تری نسبت به مدل‌های قدیمی استفاده شده است که قابلیت انجام مامورت‌های مختلف در ناملایم‌ترین محیط‌ها را هم امکان‌پذیر می‌کند. در طراحی این هلیکوپتر به کاهش هزینه‌های استفاده کردن و همچنین تعمیرونگهداری آن پرداخته شده‌است.

از ویژگی‌های استاندارد این هلیکوپتر می‌توان به موتور ماکیلا 1A1، آخرین نسل سیستم مدیریت پرواز، Glass Cockpit و خلبان خودکار مشهور 4 محوره ایرباس هلیکوپتر میتوان اشاره کرد. 

مترجم: سید امیرحسین موسوی مقدم
منبع: ایرباس

ارسال نظر