|

بازگشایی کامل پروازهای بین المللی در پاکستان پس از دوران قرنطینه کرونا

بازگشایی کامل پروازهای بین المللی در پاکستان پس از دوران قرنطینه کرونا

پروازهای بین المللی و چارتر در پاکستان که اوایل خردادماه امسال به صورت محدود ازسرگرفته شده بود، با تصمیم جدید سازمان هوانوردی این کشور از امروز (شنبه) و مطابق پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل برقرار شد.

رسانه‌های پاکستان روز شنبه به نقل از سخنگوی سازمان هوانوردی (CAA) این کشور گزارش دادند: به جز فرودگاه‌های "گوادر و تربت" در ایالت بلوچستان، ورود و خروج پروازهای بین المللی در سایر فرودگاه‌های پاکستان ازسرگرفته شد. 

«عبدالستار کوکار» تاکید کرد: مجوز عملیات پروازهای بین المللی منوط به اجرای کامل مقررات بهداشتی و دستورالعمل‌های ابلاغ شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با توجه به شرایط کنونی است. 

وی اظهار داشت: پروازهای باری، ویژه و دیپلماتیک نیز همچنان طبق روال مجاز ادامه خواهد یافت و در عین حال پیروی از پروتکل‌های بهداشتی و استاندارهای مربوط برای همه اپراتورهای هواپیمایی لازم الاجرا خواهد بود. 

دولت پاکستان هفته گذشته سیاست جدید خود را برای مسافران ورودی اعلام کرد که براساس آن حدود ۲۰۰ هزار نفر در طول یک ماه در شرایط کرونایی جا به جا خواهند شد. این دستور العمل از امروز به اجرا درآمده و همزمان دولت پاکستان نیز از افزایش ظرفیت خود برای بازگرداندن اتباع این کشور از سراسر جهان خبر داد. 

دولت پاکستان نهم خرداد امسال تصمیم به ازسرگیری محدود پروازهای خارجی گرفت که نزدیک به دوماه پیش به دلیل شیوع کرونا متوقف شده بود. هدف اصلی از این اقدام در مرحله اول تسریع عملیات بازگرداندن اتباع پاکستانی از کشورهای مختلف بود. 

دولت پاکستان پس از بستن مرزهای زمینی و محدود کردن تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و ریلی جهت مدیریت شیوع کرونا، دوم فروردین ماه امسال تمام پروازهای خارجی (ورودی و خروجی) را در این کشور تعطیل کرد. 

براساس این گزارش، در این مدت سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان ده‌ها هزار نفر از اتباع این کشور را بازگرداند و همزمان چندین کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران، انگلیس، آمریکا، آلمان، کشورهای شرق آسیا و خاورمیانه نیز برای بازگرداندن اتباع خود هواپیما به پاکستان فرستادند. 

مقامات پاکستانی سرعت گسترش شیوع کرونا در این کشور را نگران کننده توصیف کرده و این روزها مجبور به اعمال دوباره محدودیت‌های کرونایی هوشمند در بسیاری از مناطق این کشور شده‌اند. این درحالی است که تاکنون ۳۳۸۲ بیمار کرونایی در شهرهای مختلف پاکستان جان خود را از دست داده و ۱۷۱ هزار و ۶۶۶ نفر نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند. 

منبع: ایرنا

ارسال نظر