|

زنگ هشدار بوئینگ برای اوضاع وخیم تحویل هواپیما

زنگ هشدار بوئینگ برای اوضاع وخیم تحویل هواپیما

شرکت هواپیماسازی بویینگ در ماه گذشته میلادی تنها چهار فروند هواپیما تحویل داده که هیچ کدام از آنها از نوع مسافری نبوده‌اند.

 بر اساس آخرین آمار و گزارش های منتشر شده در وبسایت simpleflying، شرکت بویینگآمریکا که یکی از بزرگ‌ترین غول‌های هواپیماسازی در جهان به شمار می‌رود، در ماه گذشته میلادی، مه ۲۰۲۰، تنها چهار فروند هواپیما تحویل داده است که از این میزان هیچ کدام از آنها از نوع جت های مسافربری این بوده است.

تعداد هواپیماهای تحویل داده شده از سوی بویینگدر ماه مه از آوریل نیز که بدترین ماه تاریخ صنعت هوانوردی در جهان به شمار می رود، کمتر بوده است و موجب شده بسیاری از کارشناسان فعال در این حوزه از عملکرد و آینده این شرکت ابراز ناامیدی و نارضایتی کنند.

از ۴ فروند هواپیمای تحویل داده شده توسط بویینگ۳ فروند هواپیمای باری بوده و یک فروند هواپیما نیز به نیروی دریایی ایالات متحده تعلق داشته است.

این در حالیست که در مدت مشابه سال های گذشته یعنی مه ۲۰۱۹ و ۲۰۱۸ میلادی، به ترتیب ۳۰ و ۴۳ فروند هواپیمای جدید را تحویل ایرلاین‌های فعال و مستقر در کشورهای مختلف جهان داده بود.

این شرکت هواپیماسازی آمریکایی در ماه آوریل ۲۰۲۰ که بدترین ماه در تاریخ صنعت هوانوردی جهان به شمار می‌رود، نسبت به ماه مه وضعیت به مراتب بهتری داشت چرا که توانسته بود شش فروند هواپیما را تحویل ایرلاین های مختلفی نظیر آمریکن ایرلاینز، یونایتد ایرلاینز، سرویس پستی DHL و نیروی دریایی آمریکا بدهد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر