|

لندن تا نیویورک تنها در ۸۰ دقیقه

داستان سفرهای طولانی با این هواپیما به پایان می‌رسد
لندن تا نیویورک تنها در ۸۰ دقیقه

هواپیمای مافوق صوت هایپر استینگ، پرواز بر فراز اقیانوس اطلس را راحت می‌کند و مسیر لندن به نیویورک را در ۸۰ دقیقه می‌پیماید.

امید می‌رود هواپیمای مفهومی «هایپر استینگ» (Hyper Sting) به سرعتی بیش از ۴۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برسد؛ یعنی دو برابر سریع‌تر از کنکورد افسانه‌ای

این هواپیما همچنین بزرگ‌تر از کنکورد است؛ ۱۰۰ متر طول و ۵۱ متر طول دو سر بال. طراحان امیدوارند که این جت بتواند تا ۱۷۰ مسافر را حمل کند.

مسافران در دو ردیف سه نفره می‌نشینند؛ با ظرفیتی مشابه با ایرباس A۳۲۰.

با طراحی شیک و تمرکز بر راحتی، امید می‌رود این هواپیما بتواند در سراسر جهان بی سر و صدا، کارآمد و با سرعت‌های باورنکردنی پرواز کند.

هایپر استینگ اساسا به داستان پروازهای طولانی‌مدت پایان می‌دهد و قادر است طولانی‌ترین سفرها را فقط در چند ساعت انجام دهد.

یکی از طولانی‌ترین پرواز تجاری بدون توقف در جهان سفر از فرودگاه JFK نیویورک به سنگاپور است که حدود ۱۹ ساعت به‌طول می‌انجامد، هایپر استینگ می‌تواند این سفر را تنها در ۳ ساعت و ۴۰ دقیقه انجام دهد. همچنین می‌تواند مسیرهای محبوب دیگری مانند لندن به پکن را در کمتر از دو ساعت یا لندن به پرت (استرالیا) را در سه ساعت و نیم انجام دهد.

لندن تا نیویورک تنها در ۸۰ دقیقه | داستان سفرهای طولانی با این هواپیما به پایان می‌رسد

هایپر استینگ با سرعت‌ باورنکردنی، توسط دو موتور «رم جت» که نیروی‌شان توسط یک راکتور هسته‌ای کوچک تامین می‌شود، حرکت می‌کند و از فناوری نظری همجوشی سرد نیرو می‌گیرد.

منبع انرژی تئوریک اجازه می‌دهد تا واکنش‌های هسته‌ای در دمای اتاق انجام شود و مقادیر زیادی انرژی الکتریکی تولید کند.

این جدیدترین پروژه طراح اسپانیایی اسکار وینالس است که پیش‌تر، از هواپیماهایی برای هواپیماهای فوق سایز Sky Whale و Big Bird رونمایی کرده بود.

اما با این ایده، او جاه‌طلبی‌های خود را کاهش می‌دهد، اما امیدوار است که این جت مفهومی بتواند به بازگرداندن عصر سفر با سرعت مافوق صوت کمک کند.

لندن تا نیویورک تنها در ۸۰ دقیقه | داستان سفرهای طولانی با این هواپیما به پایان می‌رسد

از زمانی که آخرین هواپیمای کنکورد در سال ۲۰۰۳ پس از ۲۷ سال خدمت بازنشسته شد، هیچ هواپیمای مسافربری مافوق صوت تجاری وجود نداشته است.

 

منبع: همشهری

ارسال نظر