|

تأخیر پروازهای شرکت آمریکایی به دلیل نقص فنی

تأخیر پروازهای شرکت آمریکایی به دلیل نقص فنی

منابع خبری از تأخیر در پروازهای یک شرکت هواپیمایی به دلیل نقص رایانه‌ای خبر دادند.

شرکت هواپیمایی «ساوثوست ایرلاینز» صبح سه‌شنبه به وقت محلی مجبور شد به دلیل آنچه «مشکل در دریافت داده» خوانده شد تمامی هواپیماهای خود را زمین‌گیر کند.  

به نوشته وبگاه شبکه خبری راشاتودی، این نقص موجب تأخیر در ۱۷۰۰ پرواز «ساوثوست ایرلاینز» شد که ۴۰ درصد از کل پروازهای این شرکت را شامل می‌شود.  این موضوع شکایت مسافران در شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشت. 

پایگاه FlightAware که خدمات شرکت‌های هواپیمایی را رصد می‌کند گفت که ۹ پرواز این شرکت هواپیمایی آمریکایی هم لغو شد.

ساوثوست ایرلاینز در بیانیه‌ای دلیل مشکل را «مشکلات مربوط به دریافت داده به دلیل از کار افتادن فایروال» اعلام کرد. در این بیانیه تصریح شده که «فایروال از کار افتاد و اتصال به بعضی از داده‌های عملیاتی از دست رفت.»

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند ساوثوست ایرلاینز بعد از این مشکل به صورت موقت پروازهایش را متوقف کرد تا مسئله را حل کند. 

بسیاری از مسافران مجبور شدند ساعت‌ها بدون دریافت هیچ اطلاعیه‌ای غیر از یک توییت از جانب این شرکت در فرودگاه منتظر بمانند. شرکت ساوثوست در نهایت بعد از عذرخواهی از مسافران خواست بلیطشان را مجدداً به صورت رایگان خریداری کنند. 

اداره هوانوردی فدرال در توییتی تأیید کرد که شرکت مذکور  به دلیل نقص فنی خواستار توقف فعالیت‌ها شده است. 

نقص فنی امروز دومین مورد اخلال در پروازهای شرکت ساوث‌وست طی کمتر از ۶ ماه گذشته بوده است. در ماه دسامبر نزدیک به ۱۷۰۰۰ پرواز این شرکت لغو شد. در  آن زمان اعلام شد که سیستم‌های رایانه‌ای شرکت به روز نبوده است. 

وزارت حمل و نقل آمریکا در آن زمان تحقیقاتی را درباره ساوث‌وست آغاز کرد تا مشخص کند که آیا پروازهای شرکت مذکور با ظرفیت عملیاتی‌اش متناسب است یا خیر.

 

منبع: فارس

ارسال نظر