|

نخستین پرواز پهپاد بال کج Aero2 سوئیسی در آمریکا

نخستین پرواز پهپاد بال کج Aero2 سوئیسی در آمریکا

معروف ترین پهپاد بال کج که از سوئیس می آمد به آمریکا رسید.

 پهپاد بال کج Aero2 از زوریخ به اورگان امریکا فرستاده شد، قرار است تغییرات فنی جزئی روی آن انجام پذیرد. این نه تنها اولین پرواز Aero2 در ایالات متحده خواهد بود، بلکه اولین باری است که در خارج از سرزمین خود، سوئیس، انجام می شود.

پهپاد بال کج Aero2 سوئیسی

 

قبل از این تحویل مهم، پشت صحنه کارهای زیادی انجام شده بود. در طول تابستان، خلبانان اسپرایت برای آموزش فشرده از آمریکا به زوریخ سفر کردند. هدف آشنایی با هواپیماهای نوآورانه سوئیسی قبل از تحویل اولین واحدها به اسپرایت بود.

اسپرایت و دوفور همکاری خود را سال گذشته آغاز کردند، زمانی که اپراتور هواپیمای بدون سرنشین با چیزی که به نظر می‌رسد بزرگترین سفارش هواپیمای بدون سرنشین غیرنظامی در تاریخ آمریکا است - با ۴۰ دستگاه در ابتدا و گزینه اضافه کردن ۱۰۰ دستگاه دیگر - موافقت کرد. نسخه نهایی  پهپاد بال کج Aero2 قرار است دو سال دیگر وارد خدمات تجاری شود. در همین حال، در سوئیس، سازنده قبلاً ساخت X2.3 را آغاز کرده است که نسخه هیبریدی-الکتریکی پهپاد خودران Aero2 است.

برای حمل و نقل محموله به ویژه برای بخش خدمات فوریت های پزشکی و جستجو و نجات طراحی شده است.

دارای توانایی حمل بار ۴۰ کیلوگرمی تا ۴۰۰ کیلومتر است.چیزی که Aero2 را در بین سایر پهپادها متمایز می کند، طراحی غیرمعمول بال کج آن است. این هواپیما از هواپیمای بال کج Cl-84 الهام گرفته شده است.

پرواز پهپاد بال کج Aero2 سوئیسی در آمریکا

این پهپاد بال کج با حداقل بار ۱۰ کیلوگرمی می تواند یک مسیر ۷۵۰ مایل دریایی را طی کند. این هواپیمای قابل توجه تکامل یک هواپیمای آکروباتیک الکتریکی به نام Aero1 است که تقریباً یک دهه پیش توسط Dufour به عنوان یک نسخه مدرن از پیکربندی نوآورانه بال کج ساخته شده است.

منبع: پارسینه

ارسال نظر