|

بویینگ نقصی در ساختار هواپیمای پرچمدار ۷۳۷ خود کشف کرد

بویینگ نقصی در ساختار هواپیمای پرچمدار ۷۳۷ خود کشف کرد

شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکایی اعلام کرد که مشکلات جدیدی در ساختار هواپیمای ۷۳۷ پرچمدار(مکس) خود کشف کرده است

به گزارش کن نیوز؛  «استن دیل، مدیرعامل هواپیماهای تجاری بوئینگ گفت که پنجشنبه گذشته، گزارشی از سوی یک تامین کننده در خصوص عدم انطباق در ساختار ۷۳۷ دریافت کرده‌ایم».

به گفته دیل، یکی از کارکنانی که برای تامین کننده کار می‌کرد “به مدیر خود اطلاع داد که ممکن است دو سوراخ مطابق با الزامات ما حفر نشده باشد” و افزود که این وضعیت بالقوه مشکل ایمنی برای پروازهای فوری ایجاد نمی‌کند و همه هواپیماهای ۷۳۷ می توانند ادامه دهند اما در راستای عملیات ایمن‌سازی می‌بایست حدود ۵۰ هواپیمای تحویل نشده را دوباره بررسی کنیم که ممکن است تحویل بوئینگ ۷۳۷ در کوتاه مدت را به تاخیر بیندازد.

استن دیل در بیانیه خود گفت که کارمندان پس از یک سری رویدادهای آموزشی پس از حادثه پنج ژانویه، بیش از هزار پیشنهاد برای بهبود ارائه کرده‌اند که برخی از آنها قبلاً مورد بررسی گرفته‌اند که سرعت بخشیدن به خرید ابزارهای جدید، بهبود، سهولت دسترسی به قسمت‌های خاصی از هواپیما را شامل می‌شود.

بوئینگ در طول سال گذشته با هواپیمای ۷۳۷ MAX خود دست و پنجه نرم کرده است که به یک حادثه ایمنی بزرگ در هواپیمای خطوط هوایی آلاسکا در اوایل ژانویه به اوج خود رسید که باعث تحقیقات جامع توسط نهاد نظارتی، اداره هوانوردی فدرال شد.

منبع: آرتی عربی

ارسال نظر