|

مدیران؛ اولین مسافران ATR برجامی در فرودگاه سمنان

مدیران؛ اولین مسافران ATR برجامی در فرودگاه سمنان

معاون عمرانی استانداری سمنان از انجام اولین پرواز هواپیمای ATR از فرودگاه سمنان در سه شنبه هفته جاری خبر داد و گفت: همزمان با اربعین حسینی، اولین پرواز این هواپیما از فرودگاه سمنان به مقصد مشهد مقدس انجام خواهد شد.

قدرت‌الله ابک در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان افزود: هواپیمای ATR که یک هواپیمای برجامی است با ظرفیت بالغ بر 70 مسافر که خانواده‌های معظم شهدا و برخی مسوولین هستند ساعت 10 صبح روز سه شنبه 15 آبان ماه از فرودگاه سمنان به سمت مشهد مقدس پرواز خواهد کرد.

وی اضافه کرد: همچنین روز پنجشنبه 18 آبان ماه نیز تاریخ برگشت این سفر خواهد بود که از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد مقدس به فرودگاه سمنان انجام خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: مراسم افتتاح اولین پرواز فرودگاه سمنان ساعت 8 صبح روز سه شنبه انجام می شود و از همه مدیران تقاضا داریم در این مراسم شرکت کنند.

ابک همچنین اعلام کرد: سفر ریاست جمهوری و اعضای دولت نیز به استان سمنان در آینده نزدیک انجام خواهد شد و در این سفر، مصوبات دور دوم سفر استانی رئیس جمهور به استان سمنان بررسی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اولولیت بررسی پروژه‌های سفر استانی رئیس جمهور با پروژه‌های عمرانی است و تلاش خواهد شد این پروژه‌ها تا پایان سال 99 به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایسنا؛ پس از اجرای توافق برجام در دی‌ماه ۹۴ ، ایران توانست پس از رفع تحریم های آمریکا در زمینه خرید هواپیماهای تجاری و مسافری، سه قرارداد خرید هواپیما با شرکت های بوئینگ، ایرباس و ای تی آر در مجموع به میزان ۲۰۰ فروند هواپیمای جدید را منعقد کند که سهم شرکت ایتالیایی ای تی آر، ۲۰ هواپیما بود. در بیش از 2.5 سال گذشته ۱۳ فروند از این هواپیماهای سبک تحویل هواپیمایی کشورمان شده که یک فروند آن قرار است از سه‌شنبه این هفته جاری و در اولین گام، به‌صورت هفتگی دو پرواز از سمنان به مشهد داشته باشد.

منبع : ایسنا

ارسال نظر