|

تعامل سه قوه برای حل مشکل صنعت گردشگری

گرانی بلیت هواپیما تیر خلاصی بر صنعت گردشگری کشور
تعامل سه قوه برای حل مشکل صنعت گردشگری

رییس فراکسیون گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مجلس گفت: صنعت گردشگری در کل دنیا پردرآمدترین صنعت محسوب می‌شود امیدواریم با تعامل سه قوه بتوانیم، این صنعت را رونق بخشیده و مانع از تعطیلی آن بشویم.

محمدرضا دشتی اردکانی در مورد ضرر و زیان صنعت گردشگری کشور در ایام اپیدمی کرونا گفت: پاندمی کرونا ضربه سنگینی به صنعت گردشگری کشور زده است و این موضوع  تنها مختص کشور ما نبوده است.
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه گردشگری داخلی و خارجی با توجه به شرایط اپیدمی کرونا باید طبق دستور ستاد ملی کرونا رفتار کنیم تا منجر به ترویج و رشد بیماری نباشیم. طی گفته مسئولان وزارت بهداشت و درمان در چند روز گذشته وارد فاز جدیدی از بیمار شده‌ایم، باید بیشتر از قبل آن را رعایت کنیم. 
وی ادامه داد: از رییس ستاد ملی مبارزه  کرونا و وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی این درخواست را دارم که با توجه به زیرساخت‌ها برای مقابله با بیماری کرونا در جهت سفرها برنامه‌ریزی کنند؛ باید صنعت گردشگری را در چنین شرایط نامناسبی نجات داد، متاسفانه صنعت گردشگری از ماههای گذشته متحمل  ضرر و زیان زیادی شده و با بررسی کارشناسی باید به نتیجه برسیم که آیا مسیری برای بهبود این صنعت در اوضاع تحریم‌ها و شیوع اپیدمی کرونا وجود دارد. 

حمایت تمام قد دولت از صنعت گردشگری

رییس فراکسیون گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر از طرف ستاد ملی کرونا به نتیجه برسند که این سفرها عاملی بر اوج گیری بیماری است راهی جز تعطیلی مقطعی آنها نیست، دولت باید در حمایت از این صنعت تمام قد بایستد تا شاهد از بین رفتن صنعت گردشگری در کشور نباشیم.
وی ادامه داد: از بخش خصوصی گرفته تا دولتی در چنین شرایطی برای رونق گردشگری کشور کمک بگیریم، این صنعت در کل دنیا پردرآمدترین صنعت محسوب می‌شود امیدواریم با تعامل سه قوه بتوانیم، این صنعت را رونق بخشیده و مانع از تعطیلی آن بشویم.

نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: در روزهای آینده جلسه‌ای با آقای مونسان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی خواهیم داشت تا تمام ضرر و زیان وارده بر گردشگری مورد بررسی قرار بگیرید در این بین وعده‌های از جمله وام، کمک‌های بلاعوض و معافیت‌های مالیاتی جهت حمایت از این صنعت در ایام کرونایی داده شده مورد بررسی بگیرد تا مشخص شود چه میزان از آنها عملیاتی شده است.

دشتی اردکانی خاطرنشان کرد: اقداماتی نظیر گرانی بلیت هواپیما ضربه سنگین‌‌تری بر صنعت گردشگری کشور خواهد زد، کرونا در کنار تحریم‌ها و گرانی‌ها همه دست به دست هم داده تا این صنعت به سمت تعطیلی پیش رود، گردشگری کشور ظرفیت داخلی و خارجی را دارد و می‌تواند یکی از مسیرهای رونق اقتصادی کشور باشد، باید بیشتر از گذشته مورد توجه قرار بگیرد در مورد افزایش بلیت هواپیما باید بررسی مجدد صورت بگیرد از وزیر راه و شهرسازی هم درخواست داریم این مسئله را مدیریت کند.

 
 
منبع: خانه ملت

ارسال نظر