|

هواپیمای فلایت چک دوم خریداری شده است

هواپیمای فلایت چک دوم خریداری شده است

امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم هواپیمای دوم فلایت چک را به عنوان هواپیمای جایگزین وارد کشور کنیم.

عضو هیات مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی در مراسم بهره برداری از آشیانه وارسی پروازی، از خریداری هواپیمای دوم فلایت چک شرکت فرودگاه‌ها خبر داد و گفت: امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم هواپیمای دوم فلایت چک را به عنوان هواپیمای جایگزین وارد کشور کنیم.

حسین اسفندیاری در مراسم بهره برداری از پروژه های فرودگاه بین المللی مهرآباد گفت: ۵۰ درصد عملیات پروازی کشور از فرودگاه مهرآباد انجام می شود و برخورداری از فضای مناسب و زیرساخت های ایمن و مطمئن یک امر ضروری برای این فرودگاه محسوب می شود.

اسفندیاری اظهار داشت: وقتی ماموریت وارسی پروازی به شرکت فرودگاه‌ها واگذار شد دو زیرساخت اساسی شامل هواپیماهای مناسب و دیگری آشیانه به منظور تعمیر و نگهداری و حفظ هواپیماهای فلایت چک نیاز بود.

وی ادامه داد: بر همین اساس احداث آشیانه ۲۰ ماه پیش با وجود موانع آغاز شد و شامل یک هزار و ۴۰۰ مترمربع فضای فنی، پنج هزار مربع فضای اپرون در کنار تاکسی وی می شود که اعتباری در حدود ۲۰۰ میلیارد ریال در بر داشته است.

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک بتوانیم هواپیمای دوم فلایت چک را به عنوان هواپیمای جایگزین وارد کشور کنیم، گفت: مراحل خریداری با همه حساسیت های موجود انجام شده است.

وی همچنین در خصوص باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد که اساسی ترین باند پروازی کشور است گفت: این باند قدمت بالایی دارد و به دلیل اینکه همه پروازهای مهرآباد از این باند انجام می شد، دچار اضمحلال شده و می بایست بهسازی اساسی روی آن صورت می گرفت.

وی ادامه داد: مساله این بود که چطور می توان فرودگاه مهرآباد را بدون این باند سرپا نگه داشت و در این راستا طی سال های گذشته با شرکت های خارجی مذاکرات بسیاری شد‌ و سرانجام در این دوره ساخت و بهسازی این باند آغاز شد و اینک حدود در حال انجام است و حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم به زودی به بهره برداری برسد.

منبع: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران

ارسال نظر