|

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد؛

ارائه مجوز پرواز‌های فوق‌العاده جهت تسهیل رفت و آمد تشیبع‌کنندگان شهید سردار سپهبد سلیمانی

ارائه مجوز پرواز‌های فوق‌العاده جهت تسهیل رفت و آمد تشیبع‌کنندگان شهید سردار سپهبد سلیمانی

جعفرزاده گفت: با توجه به آن که فرودگاه مشهد – تهران پر ترافیک‌ترین مسیر هوایی کشور است، بنابراین در صورت درخواست مجوز‌های لازم برای انجام پرواز‌های فوق‌العاده به مشهد و یا کرمان در این ایام به مسافران ارائه می‌شود.

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری،  با بیان اینکه سازمان هواپیمایی در صورت درخواست مجوز برای انجام پرواز‌های فوق‌العاده به مشهد و یا کرمان با شرکت‌های هواپیمایی موافقت خواهد کرد، گفت: به دلیل آن که مجموع پرواز‌های مسیر تهران – مشهد به طور معمول پر ترافیک است، بنابراین پرواز‌های فوق‌العاده‌ای در این مسیر قرار داده می‌شود.

او افزود: مجموع پرواز‌های مسیر مشهد – تهران و یا برعکس یکی از پر ترافیک‌ترین مسیر‌های هواپیمایی در کشور به شمار می‌رود، بنابراین اگر در این ایام شرکت‌های هواپیمایی پرواز‌های فوق العاده‌ای درخواست کنند، سازمان هواپیمایی با آن مخالفتی نخواهد کرد.

جعفرزاده اظهار کرد: از نظر سازمان هواپیمایی به اندازه کافی پرواز‌ها در مسیر‌های مشهد و یا کرمان قرار دارد، بنابراین در این ایام هم کمبودی از لحاظ جابجایی مسافران وجود ندارد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری توضیح داد: در صورت اعلام نیاز شرکت‌های هواپیمایی، فرودگاه‌ها آماده اتخاذ تمهیدات لازم برای خدمت‌رسانی به پرواز‌های فوق‌العاده هستند.

جعفرزاده یادآور شد: خوشبختانه با توجه به وضعیت جوی هوا تأخیرات چندانی در انجام پرواز و یا کنسلی پرواز‌ها اعلام نشده است، البته با توجه به وجود ترافیک‌های شدید در برخی از شهر‌ها مسافران به طور قطع پیش از انجام پرواز از ساعت دقیق پرواز‌ها مطلع شوند.

گفتنی است؛ طبق اعلام شرکت فرودگاه‌ها با توجه به آن که پیکر شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی امشب به فرودگاه بین‌المللی مهرآباد وارد می‌شود و احتمال اختلال ترافیکی در محدوده فرودگاه مهرآباد وجود دارد، بنابراین مسافران پرواز‌های ساعت ۱۹ تلاش کنند، چند ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر شوند تا مشکلی جهت انجام عملیات پروازی و یا تأخیر ایجاد نشود.

همچنین طبق اعلام شرکت فرودگاه‌ها و بنا به دستور وزیر راه و شهرسازی فرودگاه اهواز به نام سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نام‌گذاری شد. با توجه به آن که شهر اهواز نخستین قدمگاه پیکر شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی بود، بنابراین به پاس سال‌های طولانی مجاهدت این سردار بزرگ در جبهه‌های دفاع و مقاومت فرودگاه اهواز به نام این شهید نامگذاری شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر