|

مهمترین اخبار فرودگاهی

شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در هفته‎ای که گذشت

شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در هفته‎ای که گذشت

شانزدهمین هفته سال 98(15 تا 21 تیر ماه) سپری شد. از مهمترین رویدادهای این هفته می توان به آغاز عملیات اعزام زایران بیت الله الحرام از فرودگاه های کشور اشاره کرد. به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، مهمترین رویدادهای فرودگاهی هفته اخیر را از نظر می گذرانید.

افتتاح پاویون فرودگاه بجنورد با حضور وزیر کشور

در مراسمی با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، ساختمان پاویون فرودگاه بجنورد آغاز به کار کرد. مبلغ هزینه شده ازسوی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران برای ساخت پاویون  حدود پنج میلیارد ریال بوده و تجهیزات آن با اعتبار استانی فراهم شده است.

عابدزاده: به‌رغم محدودیت‌ها، پروازهای حج با موفقیت انجام خواهد شد/ اسفندیاری: همه تلاشمان برقراری پروازهای ایمن است

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در مراسم آغاز عملیات پروازهای حج سال 98 و بدرقه زائران خانه خدا، از فرودگاه امام خمینی (ره)، تاکید کرد که به‌رغم محدودیت‌ها، پروازهای حج با موفقیت انجام خواهد شد. در بخش دیگری از این مراسم عضو هیات مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی گفت: شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران به اتفاق شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) 19 فرودگاه کشور را برای انجام پروازهای حج آماده‎سازی کرده است. .

فرودگاههای گرگان و کلاله ظرفیت بالایی برای رونق هوانوردی عمومی دارند

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و جدید فرودگاه‎های استان گلستان گفت: فرودگاه‎های گرگان و کلاله ظرفیت بالایی برای رونق هوانوردی عمومی دارند. وی گفت: خوشبختانه طی سال‎های گذشته با همکاری مدیران استان و با تلاش آقای آذری برای تکمیل زیرساخت‎های فرودگاهی اقدامات خوبی انجام شده است. مهمترین این اقدامات در بخش عملیات فرودگاهی پروژه ترمینال جدید است که بر اساس برنامه‎ریزی انجام شده، به مسئولان و مردم استان قول می‎دهیم که به امیدخدا در هفته دولت آن را افتتاح کنیم.

بازدید امیرمکری از پروژههای فرودگاه شیراز/ پیشرفت 50 درصدی ساخت ترمینال بینالمللی

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در سفر به استان فارس از پروژه‎های در دست اجرای فرودگاه شیراز بازدید کرد. رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در این بازدید که 17 تیر، با همراهی مصطفی صفایی، معاون عملیات فرودگاهی و احمد ایزدبین، سرپرست حوزه مدیرعامل انجام شد، از نزدیک در جریان پیشرفت فیزیکی پروژه ساخت ترمینال بین‎المللی فرودگاه شیراز قرار گرفت.

86500 زائر خانه خدا از 19 فرودگاه کشور اعزام میشوند

عضو هیات مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران از اعزام بیش از 86500 زائر ایرانی به خانه خدا خبر داد.اسفندیاری با تاکید بر اینکه ستاد عملیات حج شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران از مدت‎ها پیش تشکیل شده است و فرودگاه‎ها همگی اقدام به برگزاری جلسات هماهنگی با حضور تمام ارگان‎ها و واحدهای فعال در اعزام زائران خانه خدا کرده‎اند، گفت: تمهیدات و هماهنگی‎های لازم در فرودگاه‎های کشور برای انجام پروازهای به موقع و ایمن پیش‎بینی و انجام شده است و اکنون در 19 فرودگاه اقدامات مناسب در ترمینال، محوطه‎های فرودگاهی و امکانات لازم برای توقف زائران و امکانات رفاهی پیش از پرواز را انجام داده‎اند.

کاهش محسوس در تاخیر پروازهای حج نسبت به سال گذشته

عضو هیات مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در برنامه روی خط خبر اعلام کرد:امسال خوشبختانه کمترین تاخیر را برای پروازهای حجاج داشته ایم که تنها مربوط به دو پرواز بوده و مابقی با کمترین تاخیر حدود پنج تا 10 دقیقه انجام شده اند که این حاصل همت تمام همکاران در داخل کشور است.

آذری: قابلیت پذیرش تمام هواپیماهای موجود کشور در فرودگاه گرگان/ متانت: پیگیری افزایش پروازهای فرودگاه گرگان و کلاله

در مراسمی با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، علی متانت به عنوان مدیرکل فرودگاه های گلستان معرفی و از زحمات رامین آذری، مدیرکل پیشین قدردانی شد. در این مراسم علی متانت، مدیرکل جدید فرودگاه های گلستان در سخنانی با بیان اینکه از رویکرد تیمی در اداره فرودگاه های استان استفاده می کند، گفت: افزایش تعداد پروازهای داخلی و خارجی با توجه به نیازهای موجود استان پیگیری می شود و برقراری پروازهای فرودگاه کلاله را نیز در دستور کار دارم که امیدواریم جایگاه سوخت فرودگاه به زودی راه اندازی شود. رامین آذری، مدیرکل سابق فرودگاه های استان نیز گزارش عملکردی از دوران مدیریت خود ارایه کرد و با اشاره به اینکه با نصب دستگاه‌ های کمک ناوبری ILS  و DVOR/ DME و پروژه‌های انجام شده از جمله نصب چراغ های اپروچ، استریپ سازی، تطویل باند فرودگاه گرگان‌، این فرودگاه قابلیت پذیرش همه هواپیماهای موجود در کشور را دارد. 

افتتاح فاز نخست مرکز عملیات ایمنی و اضطراری با حضور وزیر راه و شهرسازی/ ابراز رضایت امیرمکری از روند اجرای کار

مسئول راه‎اندازی مرکز عملیات ایمنی و اضطراری با اشاره به بازدید مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران از روند اجرای این پروژه، از اتمام فاز نخست طرح و افتتاح آن توسط وزیر راه و شهرسازی خبر داد. امیرحسین رحیمی، با اشاره به آغاز بهره‎برداری از فاز نخست مرکز عملیات ایمنی و اضطراری در هفته آینده توسط وزیر راه و شهرسازی، گفت: 16 تیر، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران به منظور نطارت بر روند کار و ارائه توصیه‎های لازم با حضور در مرکز عملیات ایمنی و اضطراری به بازدید از این پروژه پرداخت و از اقدامات انجام شده ابراز رضایت کرد.

مساجد و نمازخانههای فرودگاهها برای سفرهای تابستانی آمادهسازی میشوند

با ارسال دستورالعملی از سوی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران مراتب آماده‎سازی نمازخانه‎ها و مساجد فرودگاه‎ها ابلاغ شد. سیاوش امیرمکری در این دستورالعمل از مدیران فرودگاه‎ها خواسته است که به منظور آماده‎سازی زمینه برگزاری نماز جماعت و امکانات بهتر برای نمازگزاران اقدام کنند.

قربانی مسوول عملیات حج فرودگاه ها شد

با ابلاغی از سوی رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، حشمت اله قربانی به عنوان مسوول عملیات حج سال 98 فرودگاه ها منصوب شد.

باقیزاده رئیس شورای فرهنگی و سپاسی عضو کارگروه حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع شدند

با ابلاغی از سوی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران حجت الاسلام والمسلمین رضا باقی‎زاده به سمت رئیس شورای فرهنگی شرکت منصوب شد. همچنین با ابلاغ معاون توسعه مدیریت و منابع منوچهر سپاسی به عضویت کارگروه حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع درآمد.

غلبه تخصص مهندسان شرکت فرودگاه بر تحریم ها

با وجود افزایش تحریم های ظالمانه آمریکا بر صنعت هوایی کشورمان، کارشناسان اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی در حوزه تجهیزات ارتباطی توانسته اند تمام برنامه های پیش بینی شده را در زمان مقرر با تکیه بر دانش و توان بومی تحقق بخشند. محمد حبیب الهی، مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی با بیان این مطلب اظهار داشت: خوشبختانه مهندسان تجهیزات ارتباطی نشان داده اند که تحریم های ظالمانه نمی تواند مانع اجرای برنامه های پیش بینی شده در حوزه های مختلف شود و کارشناسان اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی همگام با همکارانشان در واحدهای گوناگون شرکت، با توکل به پروردگار متعال و تکیه بر دانش و تخصص بومی، تلاش شبانه روزی را به جان می خرند تا خللی در کار تجهیزات ناوبری و برقراری پروازهای ایمن ایجاد نشود.

نشست اضطراری در شرکت فرودگاهها برگزار شد/ آمادهباش فرودگاههای اهواز و آبادان در پی وقوع زلزله مسجد سلیمان

مدیرکل مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل از برقراری اولین جلسه اضطراری کارگروه تخصصی- تخصصی-فرعی مدیریت بحران و کمیته پدافند غیرعامل در مورد زلزله مسجد سلیمان و آماده‎باش فرودگاه‎های اهواز و آبادان خبر داد.

خرداد 98؛ جابجایی بیش از سه میلیون و 825 هزار مسافر در فرودگاههای کشور

آمار شاخص‎های هوانوردی خرداد 98، از جابجایی بیش از سه میلیون و 825 هزار مسافر در فرودگاه‎های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران خبر می‎دهد. فرودگاه‎های تحت مالکیت این شرکت در خرداد 98، با انجام 31415 فروند نشست و برخاست توانسته است این تعداد مسافر را به همراه بیش از 36 میلیون و 823 هزار کیلوگرم بار و مرسولات پستی جابجا کند.

آمادگی فرودگاه مهرآباد برای استقبال از پروازهای تابستانی

مدیرکل فرودگاه مهرآباد از آمادگی کامل این فرودگاه برای استقبال از سفرهای تابستانی و خدمت‎رسانی به مسافران خبر داد. میرسعید صفی‎نیا با اشاره به پروژه‎های انجام شده در این فرودگاه در زمینه‎های زیرساختی و رفاهی گفت: با افزایش مسافرت‎ها و پروازهای مهرآباد در تابستان فرودگاه مهرآباد با آماده‎سازی زیرساخت‎های سرمایشی و ایجاد هوای مطبوع در ترمینال‎ها، بهبود سیستم‎های موتورخانه‎ها و تاسیسات زیرساختی و نظارت بر عملکرد غرف تجاری از نظر بهداشت و کیفیت و قیمت و همچنین تاکید به شرکت‎های هواپیمایی در انجام پروازهای ایمن و به موقع شرایط را برای ارائه هرچه بهتر خدمات به مسافران فراهم کرده‎ایم.

راهاندازی سامانه مکانیزه پایش رضایت مسافران

با هدف ارتقای سطح خدمات، سامانه مکانیزه نظرسنجی و رضایت مسافران در فرودگاه مهرآباد راه‎اندازی شد.

تمرین کامل طرح اضطراری فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان برگزار شد

مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان از برگزاری موفق تمرین کامل طرح اضطراری با رویکرد حفظ و ارتقای آمادگی سازمان ها در مواجهه با حوادث در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان خبر داد.

برقراری مجدد پرواز اردبیل - مشهد مقدس

با پیگیری های انجام شده از سوی رییس ایستگاه آسمان و اداره کل فرودگاه های اردبیل، از 20 تیر ماه پرواز مسیر مشهد- اردبیل دوباره برقرار شد.

فرودگاه اهواز از تجربه خوبی در عملیات حج برخوردار است

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‎ها در جریان بازدید از عملیات اعزام زائران خوزستانی از فرودگاه اهواز گفت: فرودگاه اهواز از تجربه خوبی در عملیات حج برخوردار است. حشمت‎اله قربانی در این بازدید روند تحویل جامه‎دان، مسیر عبور زائران و مشایعت‎کنندگان و نیز از نحوه خدمات‎رسانی به زائران را مورد نظارت و بررسی قرار داد و گفت: فرودگاه اهواز از سالیان گذشته در امر اعزام زائر سابقه زیادی دارد و خدمات خوبی ارائه داده  است و انتظار می‎رود امسال نیز به نحو شایسته در زمینه خدمت‎رسانی عمل کند.

برقراری مجدد پروازهای مسافری فرودگاه اراک با تامین کامل تجهیزات هندلینگ

مدیر فرودگاه اراک دلیل تعطیلی پروازهای این فرودگاه را بروز مشکل در هندلینگ اعلام کرد و از برقراری مجدد پروازهای اراک- عسلویه و اراک- مشهد در آینده نزدیک خبر داد.

پیگیری مسوولان استان کرمانشاه برای برقراری پرواز خارجی

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه از پیگیری استانداری برای برقراری مجدد پرواز خارجی به مقصد استانبول از این فرودگاه خبر داد.

منبع: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور

ارسال نظر