|

یادداشت سردبیر

قیمت نجومی اجناس در غرفه‌های فرودگاه‌ها

قیمت نجومی اجناس در غرفه‌های فرودگاه‌ها

قیمت نجومی فروش اجناس در فرودگاه‌ها بسیار مورد انتقاد است که هنوز بعد از 3 سال باید درباره موضوع بالا بودن قیمت اجناس در مراکز فروش داخل ترمینال‌های فرودگاه‌های کشور بحث کنیم.

سه الی چهار سال پیش بود که پرداختن به این موضوع توسط کن‌نیوز باعث شد که نگاه خاصی به این موضوع شده و در نتیجه تصمیماتی نیز اتخاذ شود که بررسی سرزده بسیاری از مدیران فرودگاه‌ها و نهادهای حمایتی منجر به پلمپ شدن غرفه‌های متخلف در چند فرودگاه کشور شد.

 حال اما افزایش دوباره روند ارسال فاکتورهای خرید با قیمت‌های نجومی توسط مخاطبان باعث شد که به این موضوع بپردازیم که احتمالا با کاهش نظارت‌ها، سودجویی‌ها نیز آغاز شده است؛ در این بین عده‌ای با جمله "اگر خریدی انجام نشود غرفه‌ها مجبور به کاهش قیمت هستند" به دنبال جلوه دادن مردم به عنوان مقصر این اتفاق هستند؛ عبارتی که به هیچ عنوان زیبنده مدیران و متصدیان این امر نیست چرا که نباید غرفه‌های داخل فرودگاه را با مراکز خرید سطح شهر مقایسه کرد که اگر در محله‌ای فروشنده‌ای قیمت‌ها را افزایش داد با چند قدم پیاده‌روی به فروشگاه دیگری برسید؛ زیرا در فرودگاه‌ها یک یا نهایتا دو مرکز فروش وجود دارد.

عبارت دیگری که برای توجیه این قیمت‌ها وجود دارد "غرفه‌ها توسط پیمانکار اداره می‌شوند" است حال سوال اینجاست که پیمانکار توسط چه مرجعی انتخاب می‌شود؟ آیا نظارتی روی کار پیمانکاران وجود ندارد؟

در این بین نباید از بالا بودن اجاره بها این غرفه‌ها چشم پوشی کنیم و این موضوع نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

نهادهای نظارتی صنعت هوانوردی مشغول چه کار مهمتری جز رسیدگی به ضایع شدن حقوق مردم هستند؟ باید سازمان هواپیمایی کشوری؛ شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و در کل وزارت راه و شهرسازی به این موضوع پر اهمیت ورود کنند و با خاطیان برخوردی محکم و در راستای عدم بوجود آمدن موارد مشابه دستورالعمل و آیین‌نامه‌هایی را تبیین کنند هر چند نقش نظارتی سازمان تعزیرات حکومتی هم بسیار مهم و قابل توجه می باشد.

ارسال نظر

 
  • محمد علی
    پاسخ

    سلام به نظرمن اگر در رسیدن به نتیجه موضوع با دست اندرکاران فرودگاه . تعزیرات و یا تنطیم باز ار هم صحبتی بشه و در دید بازدید کننندگان محترم ق
    قرار بگیره به قول گفتنی کارایست کارستون