|

شورمیج: دوره توانمندسازی مدیران شرکت فرودگاه ها برگزار می شود

صفایی: پروژه های افتتاح شده در فرودگاه های تفویض اختیار شده،…
شورمیج: دوره توانمندسازی مدیران شرکت فرودگاه ها برگزار می شود

معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از برنامه ریزی برای برگزاری یک دوره توانمندسازی با حضور 100 نفر از مدیران شرکت تا سال آتی خبر داد.

علی شورمیج در همایش مدیران ستادی و فرودگاهی با اعلام این خبر گفت: یک دوره توانمند سازی مدیران به مدت 140 ساعت طی قراردادی با سازمان مدیریت صنعتی برای 100 نفر از مدیران تا سال آینده برگزار خواهد شد.

 

وی همچنین گفت: وصول مطالبات با جدیت بیشتری پیگیری می شود و فرودگاه هایی که در این زمینه همکاری بیشتری داشته اند، مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

 

شورمیج عنوان کرد: در آزمون استخدامی 417 نفر در مرحله اول سه برابر ظرفیت انتخاب شدند که از آنان تحویل مدارک صورت گرفته و مصاحبه زبان و تست ورزش از متقاضیان حوزه های عملیاتی نیز انجام شده است. از 20 اسفند ماه مصاحبه تخصصی نیز انجام می شود و امیدواریم در شش ماهه دوم سال آتی شاهد حضور نیروهای جدید در شرکت باشیم.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع اظهار داشت: اقدامات مطلوبی در حوزه رفاه و خدمات پشتیبانی در جهت تهیه شناسنامه سلامت به صورت الکترونیک برای همکاران انجام شده است و به زودی شاهد این شناسنامه برای کارکنان خواهیم بود.

 

شورمیج از اعضای شورای فرهنگی شرکت برای همکاری و فعالیت های خوب آنان تقدیر و تشکر کرد و گفت: بودجه شورای فرهنگی بر مبنای شاخص هایی که از سوی اعضا اعلام می شود با هماهنگی معاونت برنامه ریزی ، نظارت و امور اقتصادی اختصاص داده خواهد شد.

 

وی ادامه داد: مدیران باید پیگیری کنند که اعتبارات استانی به موقع جذب شود.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع از اخذ 50 امریه نیز خبر داد و گفت: تاکنون 47 نفر جذب فرودگاه ها شده اند.

 

 شورمیج گفت: قانون استفاده حداکثری از توان داخلی باید موردتوجه مدیران فرودگاه ها و ستادی قرار گیرد وباید نسبت به آن اهتمام بیشتری داشته باشند.

 

وی بیان داشت: برای بازنشسته ها نیزبا وجود مشکلات نقدینگی، اقدامات خوبی صورت گرفته و تکریم بازنشسته ها به نحو شایسته ای در شرکت فرودگاه ها انجام می شود.

 

 پروژه های افتتاح شده در فرودگاه های تفویض اختیار شده، سریعتر تحویل موقت شود

 

همچنین مصطفی صفایی، معاون عملیات فرودگاهی در این همایش با اشاره به افتتاح و بهره برداری پروژه های فرودگاهی در سال جاری، گفت: ما در 13 فرودگاه کشور تقریبا 24 پروژه را افتتاح کردیم و به بهره برداری رساندیم.

 

معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از مدیران فرودگاه های تفویض اختیار شده خواست که تا پایان سال جاری پروژه ها را از پیمانکاران تحویل موقت بگیرند و صورتجلسات آنها تنظیم شود و به طور کامل به بهره برداری برسد.

 

وی ضمن قدردانی از مجموعه معاونت عملیات فرودگاهی و فرودگاه های کشور برای تلاش در جهت افتتاح و بهره برداری این پروژه ها، افزود: ما توانستیم با همکاری و حمایت مدیرعامل محترم و هیات مدیره، این کار بزرگ را در سال جاری رقم بزنیم.

 

صفایی همچنین گفت: صورت وضعیت پیمانکاران باید با دقت و سرعت بیشتر تنظیم و تا 15 اسفند تحویل داده شود.

 

وی همچنین بر ضرورت بازنگری ساختار اداره کل عمران و توسعه فرودگاه ها در فرودگاهها تاکید کرد.

 

اجرای آزمایشی سند استراتژیک در چهار فرودگاه و 21 واحد ستادی

 

احمد مظفر، معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی نیز در سخنانی با بیان اینکه سند استراتژیک در حال تصویب، نقشه راه شرکت است، گفت: تدوین این سند در سال های 98 و 99 به طور جدی در دستور کار قرار گرفت و در دو جلسه اختصاصی هیات مدیره به تصویب رسید.

 

مظفر افزود: در گام نخست، این سند به طور آزمایشی به مدت شش ماه در چهار فرودگاه و 21 واحد ستاد عملیاتی می شود و در فاز دوم در تمام فرودگاه ها اجرا خواهد شد.

 

مشمول عادی نگری در مواجهه با کرونا نشویم

 

در این نشست همچنین فرشید گلیج، مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در سخنانی تاکید کرد: در نتیجه اقدامات مطلوب انجام شده در شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از جمله تعامل با وزارت بهداشت، صدور بخشنامه های مختلف، گماردن ناظران سلامت و اجرای دستورالعمل های بهداشتی ضمن ایجاد شرایط پایدار شاهد شیوع حداقلی بیماری کرونا در نیروی انسانی شاغل در شرکت پایین تر از میانگین کشور بودیم که با تشویق ها و تاییدهای مختلف همراه شد.

 

گلیج با تاکید بر ضرورت پرهیز از عادی نگری به بحران کرونا افزود: باید همراهی و همکاری واحدهای مختلف ستادی و فرودگاهی در مقابله با بحران کرونا به طور جدی ادامه یابد.

 

وی با اشاره به بررسی کیفیت هوای ساختمان های ستاد شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و اعلام مطلوبیت کیفیت هوا در ساختمان های مهم از جمله مرکز کنترل فضای کشور و برج مراقبت مهرآباد بر ضرورت رفع مشکل در تعدادی از ساختمان ها تاکید کرد.

 

گلیج همچنین بازبینی طرح ماسک توسط سازمان هواپیمایی کشوری را خواستار شد و گفت: حفظ آمادگی فرودگاه ها برای مقابله با وقوع بلایای طبیعی از جمله سیل ضروری است.

 

تاکید بر ضرورت استمرار اقدامات پیشگیرانه بحران کرونا

 

همچنین مشاور پزشکی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در سخنانی بر ضرورت استمرار اقدامات پیشگیرانه بحران کرونا تاکید و عنوان کرد: اگر با بی دقتی و عادی انگاری سهمی در شیوع کرونا داشته باشیم، پشیمان می شویم.

 

نوروزی با اشاره به تدوین پرونده الکترونیک سلامت و نیز پیگیری طرح استقرار نظام سلامت در شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: برای راه اندازی مرکز سلامت روان نیز برنامه ریزی شده است.

 

وی همچنین عنوان کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت کار در حوزه فرودگاهی و ناوبری هوایی امیدواریم کارکنان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران نیز در اولویت برنامه واکسیناسیون کرونا قرار گیرند.

منبع: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران

ارسال نظر