|

با توجه به حجم بالای پیام‌های مردمی مبنی بر افزایش بی‌سابقه قیمت بلیط هواپیما بر آن شدیم تا نکاتی را گوش زد کنیم

با توجه به حجم بالای پیام‌های مردمی مبنی بر افزایش بی‌سابقه قیمت بلیط هواپیما بر آن شدیم تا نکاتی را گوش زد کنیم

به نسبت سال‌ها و حتی ماه‌های گذشته در تمامی اجناس افزایش قیمت مشاهده می‌شود پس چرا نباید بلیط هواپیما افزایش قیمت داشته باشد ؟

مقایسه: 

در ابتدای امسال قیمت دلار حدود ۴۵۰۰ تومان بود با احتساب بلیط ۱۵۰۰۰۰ تومانی برای پرواز مشهد-تهران شما فقط ۳۴ دلار برای پرواز خود پرداخت می‌کردید.

در این روز ها اگر قیمت دلار را در خوشبینانه ترین حالت ۱۰۰۰۰ تومان فرض کنیم برای پرواز مشهد-تهران با بلیط حدود۴۵۰۰۰۰ تومان شما فقط ۴۵ دلار برای پرواز خود پرداخته‌اید. 

با توجه به اینکه تمام هزینه‌های یک شرکت هواپیمایی به دلار است و افزایش قیمت دلار بر کار شرکت‌های هواپیمایی تاثیر به‌سزایی می‌گذارد، عدم افزایش قیمت بلیط هواپیما به نوعی پایان کار صنعت هوانوردی در ایران خواهد بود که به بیکار شدن قشر زیادی از جامعه خواهد انجامید.

البته در روزهای اخیر با افزایش سفرها به‌علت تعطیلات پیش رو و به‌طبع افزایش تقاضا برای بلیط هواپیما و ایجاد فضای رقابتی قیمت‌ها افزایش چشمگیری داشته است که امری عادی است، حتی در کشورهای دیگر نیز بلیط هواپیما در روزهای نزدیک به آخر هفته و تعطیلات قیمت بیشتری دارد اما نباید باعث سوءاستفاده سودجویان و اخلاگران شود، نیاز است که نهاد‌های نظارتی در این موارد ورود کرده و با متخلفان برخورد کنند.

در پایان آیا با کاهش قیمت بلیط هواپیما و در نتیجه نابودی صنعت هوانوردی موافق هستید و یا با قیمت‌های کنونی به شرط زنده ماندن این صنعت ناتوان شده موافقت می‌کنید؟

 

نویسنده: سید امیرحسین موسوی مقدم

ارسال نظر