|

نگرانی هزاران نفر از کارکنان صنایع هواپیمایی آلمان از بیکار شدن

نگرانی هزاران نفر از کارکنان صنایع هواپیمایی آلمان از بیکار شدن

هزاران نفر از کارکنان صنایع هواپیمایی آلمان نگران از دست‌دادن مشاغل خود در اثر بحران اقتصادی ناشی از شیوع کرونا هستند.

به گزارش نشریه بیلد آلمان، معترضان به تصمیم شرکت های هواپیمایی آلمان در اعتراض به تعدیل هزاران نفر از کارکنان این صنایع، با تجمع در فرودگاه فرانکفورت، نگرانی خود را از بیکار شدن در بحبوحه وضعیت وخیم اقتصادی ناشی از بحران شیوع کرونا به نمایش گذاشتند.
 شرکت های لوفت‌هانزا با ۲۶ هزار شغل، فراپورت با ۴ هزار شغل، کوندور با هزار شغل و تویفلی با ۹۰۰ شغل درصدد کاستن از شمار کارکنان خود طی ماه‌های آینده هستند.
این در حالی است که به دلیل شیوع کرونا هزاران پرواز این شرکت ها لغو شده و منابع درآمدی آنها را به شدت کاهش داده است به طوری که شماری از این شرکت ها را به مرز ورشکستگی رسانده است.
بنا بر اعلام اتحادیه کارکنان صنعت هواپیمایی آلمان (verdi) در حال حاضر حدود ۳۰۰ هزار نفر در بخش صنعت حمل و نقل هوایی مشغول به کار هستند؛ صنعتی که با شیوع ویروس کرونا با تعطیلی مواجه شده است.
با وجود اینکه شرکت های هواپیمایی برای جبران کاهش درآمد کارکنان خود، مبالغی را به عنوان کمک هزینه در نظر گرفته اند، اما بسیاری از کارکنان از نبود درآمد کافی برای گذران زندگی در شرایط بحرانی کنونی گله مند هستند.

شرکت هواپیمایی «لوفت هانزا» اواسط خرداد پس از جلسه با نمایندگان اتحادیه‌های مذاکره‌کننده بر سر برنامه پس‌انداز این شرکت اعلام کرد، با تداوم شرایط همه‌گیری کرونا، نزدیک به ۲۲ هزار موقعیت شغلی این شرکت در معرض خطر قرار گرفته است. «مایکل نیگمان» رئیس منابع انسانی لوفت هانزا گفت: بی‌تردید به حداقل رساندن تعدیل نیروها از مسیر به‌کارگیری تدابیری همچون کاهش ساعت‌های کاری، خواسته اصلی مدیران شرکت است.

براساس این گزارش، تداوم بحران شیوع ویروس کرونا به طور قطع تاثیرمنفی زیادی بر کارکرد و بقای شرکت‌های هواپیمایی جهان داشته و خواهد داشت. در این دوران شیوع این ویروس سبب متوقف شدن کامل حمل‌ونقل هوایی شده و مدیران بیشتر این شرکت‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که اندک اندک به کمک‌های مالی نیاز پیدا می‌کنند. این شرکت‌ها امیدوارند از دولت‌ها که آنها نیز به نوبه خود به دلیل کاهش درآمدها با مشکلاتی روبه‌رو هستند، کمک‌های مالی فوری دریافت کنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر