|

طرح قانونگذاران تایوانی برای تغییر نام "خطوط هوایی چین"

طرح قانونگذاران تایوانی برای تغییر نام "خطوط هوایی چین"

"خطوط هوایی چین" تایوان، دائماً با خطوط هوایی کشور چین اشتباه گرفته می‌شود و به همین دلیل، تایپه طرح پیشنهادی مبنی بر تغییر نام خطوط هوایی تایوان را تصویب کرده است.

پارلمان تایوان طرح پیشنهادی برای تغییر نام بزرگ‌ترین خطوط هوایی این جزیره تصویب کرد تا از اشتباه گرفته شدن هواپیماهای خطوط هوایی تایوان با خطوط هوایی چین، جلوگیری شود.

"خطوط هوایی چین" عمدتاً با ایر چین- شرکت ملی هوایی چین- اشتباه گرفته می‌شود و مدت زمان زیادی است که درخواست تغییر نام آن، یا شفاف‌سازی از طریق تغییر نام به "خطوط هوایی تایوان"، وجود دارد.

این اقدام اما در جریان بیماری کرونا، که تایوان مقابله مؤثری با آن داشته، عزم تازه‌ای به خود گرفته است.

این جزیره خودمختار کمک‌های پزشکی خود را در نشانی از حسن‌نیت دیپلماتیک، عمدتاً از طریق هواپیماهای خطوط هوایی چین، به خارج فرستاده و باعث شده در خارج این سردرگمی ایجاد شود که محموله‌ها از کدام کشور ارسال شده است.

روز چهارشنبه، قانونگذاران تایوانی طرح پیشنهادی را مورد تأیید قرار دادند که از وزارت حمل و نقل می‌خواست برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدتی برای تغییر نام این خطوط هوایی، که بخشی از آن به دولت تعلق دارد، انجام دهد.

"یو شی-کون"، سخنگوی پارلمان تایوان هنگام قرائت این طرح گفت: وزارت حمل و نقل باید کاری کند خطوط هوایی چین در عرصه بین‌المللی، با تایوان شناخته شود تا از منافع ملی این دولت‌شهر نیز حمایت شود؛ چرا که این خطوط هوایی، با خطوط هوایی کشور چین اشتباه گرفته می‌شود.

زمان دقیقی برای تغییر نام خطوط هوایی چین (مربوط به تایوان) تعیین نشده و گفته شده که این موضوع نیاز به رایزنی‌های بیشتری دارد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر