|

گزارش فرود هواپیما در جاده جاجرم-سنخواست

گزارش فرود هواپیما در جاده جاجرم-سنخواست

در تاریخ سه شنبه ۱۴۰۰/۰۱/۳۱ پرواز ناوبری از مبدا فرودگاه شهدا بجنورد به مقصد فرودگاه شاهرود به خلبانی کاپیتان منصور رفیعی با هواپیمای EP-SSA برنامه ریزی گردید.

خلبان پرواز بعد از چک کردن هواپیما و نشستن داخل آن مشاهده می‌کند که نشانگر سوخت در مورد هر دو باک هواپیما سوخت هواپیما را کامل نشان می‌دهند و اقدام به پرواز در ساعت ۳:۱۰ (UTC) می‌کند، پرواز در ساعت ۴:۵۵ (UTC) در فرودگاه شاهرود به زمین نشسته و بلافاصله بر میخیزد (TOUCH AND GO) و طبق اذعان خلبان بعد از نشست و برخاست هواپیما نشانگر سوخت وضعیت سوخت را نصف نشان میداده که به نظر نرمال بوده و خلبان ادامه مسیر میدهد. بعد از گذشت ۴۰ دقیقه پرواز از فرودگاه شاهرود ناگهان نشانگر سوخت در مورد هر دو باک افت کرده و باکها را نزدیک به خالی نشان میدهد این در حالیست که هنوز نیمی از مسیر طی نشده و این مسئله باعث نگرانی خلبان شده و این مورد را به اطلاع برج شاهرود و همچنین رادار تهران (فرکانس ۱۲۰/۷۰) میرساند و تقاضای فرود در فرودگاه جاجرم را می دهد و با هماهنگی با رادار تهران اقدام به فرود در این فرودگاه میکند که متاسفانه با بسته بودن باند فرود بطور کامل توسط خاک و بلوکه مواجه میگردد ، و ایشان میتواند با مهارت و تجربه هواپیما را صحیح و سالم در جاده کنار فرودگاه به زمین بنشاند. واحد عملیات بلافاصله بعد از اطلاع نیروهای فنی را به محل اعزام میکند ، پس از چک هواپیما متوجه میشوند که هواپیما سوخت کافی داشته و فقط نشانگر هواپیما دچار نقص لحظه ای گردیده است ، نهایتا بعد از تایید سلامت هواپیما و اخذ مجوز های لازم هواپیما را به سلامت به فرودگاه بجنورد باز میگردانند. 

ضمنا کاپیتان فیروزکوهی معاونت عملیات این شرکت مصاحبه خود با خبرگزاری ایرنا که توسط رسانه‌ها نیز بازنشر شده بود را به کلی تکذیب کردند و بابت درج اطلاعات نادرست متاسف بودند.

 

ارسال نظر