|

درخواست از مقامات انتظامی و پلیس فتا جهت تعقیب قضایی سارقان جلیقه نجات هواپیما

حجم ویدیو: 6.24M | مدت زمان ویدیو: 00:00:29

خارج کردن جلیقه نجات موضوع جدیدی نیست، متاسفانه از دیرباز این اتفاق در پروازهای داخلی رخ داده و کماکان ادامه دارد، عدم فرهنگ سازی مناسب و آشنا نبودن مسافران به مخاطرات خالی بودن محفظه جلیقه نجات در زمان نیاز باعث می‌شود که این اتفاق روی دهد.

جلیقه نجات یکی از اقلامی است که برای افزایش ایمنی در پروازها داخل کابین هواپیما می‌گیرد، برداشتن این اقلام باعث می‌شود که شرکت‌های هواپیمایی برای پر کردن جای خالی این موارد مجبور به پرداخت هزینه بالایی آن هم در شرایط تحریمی کشور شوند، از آنجایی که این دست اندازی قطعا بدون اجازه بوده پس از نظر قانونی می‌توان نام دزدی یا سرقت بر آن نهاد.

بررسی کامل بودن تعداد جلیقه‌ها در هواپیماها نیز امری است که باعث افزایش فشار کاری بخش خدمات و پشتیبانی پرواز می‌شود.

همه این موضوعات را کنار بگذارید، اگر جلیقه نجات از زیر یک صندلی برداشته شود و بنا به هر دلیلی جایگزینی برای آن قرار نگیرد و حسب اتفاق در پروازهای بعدی مشکلی به وجود آید که نیاز باشد مسافران از جلیقه نجات استفاده کنند چه می‌شود؟ 

بارها در خصوص فروش این اقلام در سایت‌های فروش وسایل دست دوم خبر رسانی کرده‌ایم، دیدن این ویدیو که در انتهای آن متخلفین به صراحت نام هواپیمایی وارش می آورند ما را به این فکر انداخت که بار دیگر این موضوع را خبر رسانی کنیم و از پلیس فتا و مقامات قضایی درخواست کنیم که با متخلفان این حوزه برخورد کند تا ایمنی پروازها به خطر نیافتد.

ارسال نظر