|

رشد 36 درصدی پرواز و افزایش 11 درصدی تعداد مسافران هوایی در شش ماهه سال جاری

رشد 36 درصدی پرواز و افزایش 11 درصدی تعداد مسافران هوایی در شش ماهه سال جاری
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از نشست و برخاست 160 هزار و 395 پرواز و اعزام و پذیرش 12 میلیون و 429 هزار و 897 مسافر در شش ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش 36 درصدی پرواز و رشد 11 درصدی تعداد مسافر در فرودگاه های کشور روبرو بوده ایم.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ سیاوش امیرمکری با اعلام این خبر گفت: فرودگاه های مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز و اصفهان به ترتیب رتبه های اول تا پنجم در نشست و برخاست هواپیما و اعزام و پذیرش مسافر را کسب کردند.

به گفته وی فرودگاه بین المللی مهرآباد به عنوان رتبه نخست، میزبان 58 هزار و 504 فروند هواپیما و اعزام و پذیرش بیش از چهار میلیون و 600 هزار مسافر در شش ماه نخست سال جاری بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال 99 افزایش 28 درصدی در پرواز و رشد دو درصدی در تعداد مسافر را رقم زده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها همچنین اظهار داشت: در شش ماهه سال 1400 بیش از 155 هزار پرواز داخلی و بیش از یازده میلیون و  958 هزار مسافر از 52 فرودگاه کشور اعزام و پذیرش شده است که در این بخش با رشد 33 درصدی در نشست و برخاست و 8 درصدی در اعزام و پذیر مسافر روبروه بوده ایم.

وی همچنین در خصوص پروازهای بین المللی با بیان اینکه در این بخش رشد 100 درصدی در پرواز، مسافر و بار را ثبت کرده ایم، اظهار داشت: فرودگاه بین المللی مشهد رتبه نخست در این زمینه را بدست آورده و شاهد انجام یک هزار و 825 نششت و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از 185 هزار مسافر در این فرودگاه ها طی شش ماهه نخست سال جاری بوده ایم.

امیرمکری همچنین از نشست و برخاست 27 هزار و 66 پرواز و اعزام و پذیرش دو میلیون و 74 هزار و 807 مسافر در شهریور ماه سال جاری خبر داد و گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 5 درصدی در پرواز و کاهش 23 درصدی مسافر در فرودگاه های کشور داشته ایم.

وی گفت: فرودگاه های مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز و اصفهان به ترتیب رتبه های اول تا پنجم در نشست و برخاست هواپیما و اعزام و پذیرش مسافر را کسب کردند.

به گفته وی فرودگاه بین المللی مهرآباد به عنوان رتبه نخست، میزبان ده هزار و 29 نشست و برخاست هواپیما و اعزام و پذیرش بیش از 778 هزار مسافر در شهریور ماه بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال 99 افزایش 2 درصدی در پرواز و کاهش 28 درصدی در مسافر را رقم زده است.

امیرمکری در ادامه گفت: فرودگاه کرمان با متوسط 120 مسافر در هر پرواز و فرودگاه سهند با متوسط 29 مسافر در هر پرواز بیشترین و کمترین تراکم مسافر را شامل می شوند.

مدیرعامل شرکت فرودگاهها گفت: در شهریور ماه 1400 حداقل 80 درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در ده فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، کیش، اهواز، اصفهان، بندرعباس، تبریز، خلیج فارس(عسلویه) و یزد انجام پذیرفته است.

وی در پایان همچنین گفت: در پروازهای عبوری از فراز کشور در شهریور ماه سال جاری 31 درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته افزایش دیده می شود

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

ارسال نظر