|

هواپیمایی امارات هم فعالیت خود را با یک پرواز آغاز کرد

هواپیمایی امارات هم فعالیت خود را با یک پرواز آغاز کرد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه دریافت مجوز ایرلاین با یک هواپیما در دنیا مرسوم و طبیعی است، گفت: هواپیمایی امارات هم که الان بزرگترین ایرلاین است با یک هواپیما کار خود را آغاز کرد.

روز گذشته رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در مراسمی که با حضور نیروی انتظامی برگزار شده بود با بیان اینکه وضعیت حمل و نقل هم به لحاظ زیر ساخت و هم به لحاظ ناوگان خوب نیست گفته بود که هیچ کشوری مثل ایران نداریم که ۴۹ ایرلاین داشته باشد اما تنها با یک هواپیما آن هم هواپیمای چند ساله مجوز ایرلاین گرفته باشد.

او با تاکید بر اینکه این ایرلاین ها بک آپ ندارند تاکید کرده بود که معمولا این ایرلاین ها وقتی همان یک هواپیما خراب می شود سیستم ندارند که مسافری را بخواهند جا به جا کنند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این پرسش که روز گذشته وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است که ۴۹ ایرلاین داریم که برخی از آنها تنها با یک هواپیما مجوز ایرلاین دریافت کرده اند؟ گفت: دریافت مجوز ایرلاین با یک هواپیما در تمام دنیا مرسوم است و این مساله غیر طبیعی نیست و این موضوع در تمام دنیا وجود دارد.

وی با بیان اینکه این ایرلاین ها که نمی توانند در ۲۴ ساعت و به یکباره «لوفتهانزا» و یا ایرلاین داخلی «ماهان» شوند، ادامه داد: به عنوان مثال همین شرکت هواپیمایی امارات نیز سال ها با یک هواپیما پروازهای خود را انجام داد و الان به یکی از بزرگترین ایرلاین های دنیا تبدیل شده است.

منبع: تحلیل بازار

ارسال نظر